Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Rynek aut należących do segmentu SUV oraz crossover jest jednym z bardziej dynamicznych i rozwijających się w całej branży motoryzacyjnej. Mnogość producentów oraz modeli, które rywalizują o podbicie serc kierowców, jest tak duża, że osiąganie dobrych wyników sprzedażowych jest prawdziwym sukcesem. Świetnym przykładem samochodu, który bardzo dobrze radzi sobie z wymagającą konkurencją jest Audi Q5 II.
Druga generacja Audi Q5 to udana próba ...