Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Doświadczenia i opinie zebrane w ciągu kończącego się pomału 2024 roku pozwalają nam tworzyć rankingi najlepszych produktów, jakie znajdziecie w naszym sklepie iParts.pl. Ten konkretny ranking opon wielosezonowych dotyczy roku 2024, jednak z pewnością przyda się każdemu, kto planuje zakup opon całorocznych tak samo w tym, jak i w przyszłym roku. Poznajcie 10 wybranych modeli opon całorocznych, wśród których z całą pewnością znajdziecie coś dla siebie.
Czasem już na przełomie zimy i wiosny kierowcy stają przed wyborem terminu wymiany opon zimowych na letnie. Niby wszyscy wiedzą, kiedy taka wymiana powinna nastąpić, a mimo to cały czas się na to nabieramy. Bo czy wymiana opon w marcu to dobry pomysł? A jeśli nie, to dlaczego?
Zainteresowanie oponami wielosezonowymi wzrasta, wzrasta też liczba pytań, jakie dostajemy od Was na ich temat. Ty razem otrzymaliśmy pytanie od jednego z naszych klientów odnośnie do bezpieczeństwa opon całorocznych oraz tego, czy ich zakup jest opłacalny. Jak to wygląda w praktyce?
Wycieraczki samochodowe są ważnym elementem bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Są też elementem stosunkowo szybko się zużywającym, stąd też wymagającym częstej wymiany. Jakie wycieraczki należy wówczas wybierać?
Wiek opony to jedna z jej ważniejszych cech, na którą uwagę zwracają dokonujący zakupu kierowcy, przeprowadzający przegląd specjaliści, a także zatrzymujący auto do kontroli policjanci. Dlaczego wiek opony jest tak ważny? I jak możecie sami ten wiek sprawdzić?
Z pewnością znacie doskonale ten moment, kiedy wszyscy kierowcy rzucają się do serwisów oponiarskich, bo „już czas”. Stają w długaśnych kolejkach, nieraz w nerwowych nastrojach, bo temperatury nagle wzrosły, a oni wciąż na zimówkach. Na ile ten ich pośpiech jest uzasadniony? Jakie znaczenie przy wiosennej wymianie opon ma spokój i rozsądek wsparty prognozami pogody?
Mijająca zima okazała się dla kierowców wyjątkowo łaskawa, ale kolejna już wcale taka być nie musi. Gdy przyjdą naprawdę niskie temperatury i duże opady śniegu, asfalt zamieni się w lodową rynnę, a do nas wrócą kierowcy z pytaniami o opony z kolcami. Czy jest to dobre rozwiązanie? Czy można na nich jeździć, a jeśli tak, czy warto się w nie zaopatrzyć? Na te właśnie pytania już teraz zamierzamy Wam odpowiedzieć.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu cewka zapłonowa była jednym z prostszych elementów układu zapłonowego. Była, zwykłym, „głupim” transformatorem służącym jedynie do podnoszenia napięcia. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Nowoczesne cewki zapłonowe to zaawansowane technologicznie komponenty spełniające bardzo rygorystyczne normy pracy, których awarie potrafią skutecznie unieruchomić cały samochód. Co warto o nich wiedzieć? Jak je diagnozować? I w jakim kierunku zmierza rozwój tej technologii?
Im większy akumulator, tym więcej posiada amperogodzin. Przynajmniej w teorii, w praktyce bowiem bywa z tym różnie. Pytanie tylko, czy warto inwestować w ten większy akumulator o większej pojemności? Czy większa ilość amperogodzin przekłada się na realne korzyści dla kierowcy, czy też może wręcz okazać się szkodliwa dla samochodu?
Czasy ręcznego ustawiania reflektorów za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej odeszły do historii. Dziś kąt świecenia świateł samochodowych regulują automatycznie czujniki poziomowania. Czujniki to są rozwiązaniem wygodnym, ale też narażonym na awarie. Co robić, jeśli przestają działać? Czy wymiana czujnika poziomowania świateł jest skomplikowana? Czy możecie zrobić to samodzielnie?
Nie da się ukryć, że niektóre auta są bardziej pożądane niż inne. I nie chodzi tu wcale o kierowców, którzy marzą o danym modelu, ale o złodziei działających na polskich ulicach. Ich preferencje zmieniają się z każdym rokiem, co widać w corocznych raportach. Jeśli więc ktoś z Was ma w swoim garażu jedno z aut wymienionych w raporcie z roku 2024, lepiej niech ma się na baczności. Zobaczcie, która auta były najczęściej kradzione w Polsce w 2024 roku.
Na pytanie o to, gdzie kupować wycieraczki samochodowe, praktycznie nie ma jednej prostej odpowiedzi. Wszystko zależy bowiem od tego, jak bardzo i jak szybko wycieraczki te są Wam potrzebne, oraz od miejsca, w którym się właśnie znajdujecie. A do tego dochodzą przecież jeszcze zależności w rodzaju ceny, komfortu czy dostępności konkretnych modeli. Jednak mimo trudności w znalezieniu wspomnianej odpowiedzi, my postaramy się Wam ją podać. Jak powinna brzmieć?
Informacji o akumulatorach jest mnóstwo, ale niekoniecznie o akumulatorach wspomagających. A przecież jest to jeden z typów baterii samochodowych, które znajdują się w ofercie m.in. naszego sklepu – iParts.pl. Czy jednak kierowcy wiedzą o nich dość, by świadomie i z pełną odpowiedzialnością podejmować decyzję o ich zakupie? Kto z Was powinien rozważyć wybór akumulatora wspomagającego?
Kto z Was pamięta czasy, gdy katalizatory były czymś nowym, budząc całkowicie skrajne emocje? Wielu kierowców uważało je wówczas za zbędny wynalazek, który „dusi” silnik, generując tylko dodatkowe koszty. Wielu uważa tak do dzisiaj. Faktem jednak jest, że obecne normy emisji spalin są na tyle rygorystyczne, że trudno wyobrazić sobie motoryzację bez katalizatora. Warto więc wiedzieć, czym jest ten katalizator, do czego służy i ile przyjdzie nam za niego zapłacić?
Mijająca zima nie okazała się zbyt sroga, ale i tak niejednemu kierowcy w Polsce przyszło o poranku odśnieżać i skrobać przednie szyby, niejednemu też zapewne przymarzły do tych szyb wycieraczki. Jeśli do tego kierowcy ci nie stosowali się do naszych zaleceń co do zimowej eksploatacji wycieraczek, to zapewne teraz czeka ich wymiana przynajmniej samych piór. I tu od razu rodzi się pytanie, w jakie wycieraczki warto się tym razem zaopatrzyć? Jakie wycieraczki samochodowe będą najlepszym wyborem w 2025 roku?
Elektrolit jest kluczowym elementem działania akumulatora kwasowo-ołowiowego, ponieważ to właśnie on odpowiada za przepływ ładunku elektrycznego pomiędzy płytami baterii. Poziom tego elektrolitu na skutek eksploatacji akumulatora może się obniżać, co prowadzi do spadku wydajności baterii, a w skrajnych przypadkach nawet do jej trwałego uszkodzenia. Czy oznacza to, ze powinniśmy ten elektrolit uzupełniać? Jeśli tak, to jak należy to robić? I czy na pewno chodzi tu właśnie o elektrolit?
Kiedyś poranne rozgrzewanie silnika na biegu jałowym stanowiło obowiązkowy, zimowy rytuał kierowcy. Kręciło się rozrusznikiem do upadłego, a w największe mrozy nawet podgrzewało miskę olejową palnikiem. Dziś mamy lepsze oleje, nowocześniejsze silniki i skuteczniejsze systemy smarowania. Jednak nawet te nowoczesne oleje reagują na niskie temperatury w sposób, który może stanowić realne zagrożenie dla jednostki napędowej. Dlaczego? Jakie konsekwencje dla silnika ma jazda zimą na źle dobranym oleju?
Nowoczesne auta naszpikowane są elektroniką czasem wręcz w niewiarygodnym stopniu. O rozwiązaniach takich jak systemy autonomizujące pojazd kiedyś można było jedynie pomarzyć, a dziś? Dziś spotykamy się z nimi na co dzień. Niestety, czasem systemy te zawodzą lub reagują nieprawidłowo na zupełnie prawidłowe zjawiska. Dokładnie tak dzieje się ze stosowanym w wielu modelach Mazdy systemem SCBS. Skąd biorą się błędy tego systemu? Jak możecie je samodzielnie usunąć?
Większość producentów opon samochodowych przyzwyczaiło nas do tego, że każdy kolejny model w danej serii jest poprawioną, unowocześnioną wersją poprzedniego. Tymczasem w przypadku opon zimowych Michelin Alpin mamy do czynienia z zupełnie odmiennym zjawiskiem. Tu kolejne modele są nie tyle nowsze, co po prostu inne – przeznaczone na inne warunki. Jakie jest to przeznaczenie opon Michelin Alpin 5, Michelin Alpin 6 i Michelin Alpin 7?
Seria opon Continental WinterContact zyskała sobie ogromne uznanie ekspertów już na etapie premiery modelu TS 850. Model ten zachwyciła nowatorskim, asymetrycznym bieżnikiem, technologią ContiSeal i doskonałymi wynikami podczas testów. I choć TS 850 nie jest już od lat produkowany, obecnie dostępni są jego następcy, czyli modele TS 860 oraz TS 870.