Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Szukaj pojęcia lub terminu
Akryl w motoryzacji najczęściej wykorzystywany jest jako podkłady akrylowe które stosowane są do malowania elementów samochodu w celu ich zabezpieczenia przed czynnikami atmosferycznymi. Są bardzo łatwo mieszalne, dzięki czemu jest możliwość osiągnięcia wybranego koloru w niemal każdym odcieniu. Dodatkowo z akrylu wykonuje się także uszczelnienia oraz części montażowe.
Aktuator, w szerszym ujęciu, to urządzenie mechaniczne stosowane w układach regulacji, które w oparciu o sygnał sterujący wypracowuje sygnał wejściowy do obiektu regulacji. Pneumatyczny układ regulacji, czyli aktuator, wykorzystywany jest w systemach turbodoładowania silnika, który pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnego doładowania jednostki napędowej.
Akumulatory AGM (Absorbe Glass Mat) to akumulatory bezobsługowe, a więc nie wymagające obsługi (interwencji) przez użytkownika. W głównej mierze chodzi to o brak potrzeby uzupełniania elektrolitu. Akumulatory AGM wręcz wykluczają tego typu operacje przez samą swoją budowę, gdyż są to akumulatory całkowicie szczelne.
Wskaźnik stanu naładowania akumulatora dostarcza użytkownikowi informacji o stanie baterii, prezentując określony zakres aktualnego napięcia baterii. Wskaźnik jest częścią akumulatora samochodowego i podaje precyzyjne dane na temat rozładowania baterii, a tym samym przypomina użytkownikowi o konieczności jej doładowania, co przekłada się na wydłużenie żywotności akumulatora.
Prądnica prądu stałego to urządzenie przetwarzające energię mechaniczną ruchu obrotowego na energię elektryczną prądu stałego. Składa się z części nieruchomej zwanej stojanem oraz z wirnika, który jest częścią ruchomą i służy do wytwarzania prądu elektrycznego.
Alternator elektromagnetyczny różni się od alternatora stałomagnetycznego tym, że na jego wirniku znajduje się uzwojenie wzbudzenia, zasilane za pośrednictwem szczotek współpracujących z pierścieniami ślizgowymi, gdzie na stałomagnetycznym umieszczone są magnesy stałe.
Kluczowym elementem układu hybrydowego jest tzw. maszyna elektryczna, która w praktyce zastępuje rozrusznik oraz alternator. Pełni ona dwie zasadnicze funkcje: w trybie silnika elektrycznego generuje dodatkowy moment obrotowy, natomiast w trybie alternatora produkuje energię elektryczną.
Alternator to nic innego jak trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Podstawowym zadaniem tego urządzenia jest wytwarzanie prądu podczas pracy jednostki napędowej i magazynowanie energii w akumulatorze, który dzięki niej zasila elektrykę pokładową auta. We współczesnej motoryzacji samochodowej stosowane są różne odmiany alternatora.
Alternator z zintegrowaną pompą vaccum (podciśnieniową) jest coraz częściej stosowany we współczesnych samochodach z silnikami diesla. Pompa służy do wytworzenia podciśnienia niezbędnego do wspomagania układu hamulcowego.
Alternator może występować bez lub z przyłączem do czujnika prędkości obrotowej. Podłączenie urządzenia do czujnika prędkości obrotowej wyskalowanego w obr/min. Pozwala to uzyskać sygnał, który następnie jest przekazywany do komputera pokładowego pojazdu. Ten z kolei wyświetla konkretne informacje na desce rozdzielczej oraz liczniku samochodu, wskazując aktualne obroty jednostki napędowej.