Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda Civic VII to kontynuacja cieszącego się sporą popularnością modelu japońskiego samochodu kompaktowego. Prezentacja oraz rozpoczęcie produkcji siódmej generacji Civic miało miejsce w 2000 roku, natomiast pojazd do sprzedaży trafił rok później. Fabryki zajmujące się produkcją Hondy Civic VII znajdowały się między innymi w Japonii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Japoński koncern przygotował kilka wersji nadwoziowych tego modelu, były to: ...