Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda Civic to auto produkowane już od 1972 roku wówczas jako pojazd niższej klasy średniej (segment C). Civic stał się bezpośrednim następcą serii N360/N600 i Z360/Z600. Do szóstej generacji Honda plasowała się wśród samochodów klasy subkompakt, a od roku 2000 zyskała miano pełnoprawnego kompaktu.
Bez wątpienia Honda Civic jest jednym z największych sukcesów rynkowych japońskiego koncernu motoryzacyjnego. Model ten wyprodukowano w liczbie ponad 24 milionów egzemplarzy, co ...