Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ósma generacja Hondy Civic miała swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2005. W tym samym roku japoński koncern Honda Motor Company rozpoczął jej produkcję na światową skalę. Analogicznie do dwóch poprzedzających to auto modeli, a więc do Hondy Civic VI i Hondy Civic VII, Honda Civic VIII produkowana była w trzech wersjach nadwoziowych przeznaczonych na trzy główne rynki. Na rynek japoński i amerykański (USA) produkowano Hondę Civic VIII w wersji ...