Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych producentów samochodów, które spotykamy na naszych drogach. Mowa tutaj zarówno o autach miejskich, dużych autach rodzinnych, jak i samochodach terenowych. Doskonałym przykładem terenowej Hondy jest model CR-V. Historia tego auta zaczęła się w 1996 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała pierwsza generacja tego modelu. Produkcja pierwszej generacji modelu CR-V zakończyła się dopiero w 2002 roku. Auto było na tyle dużym ...