Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda HR-V to klasyczny crossover produkowany w latach 1998-2005 oraz ponownie od roku 2015. W Europie do produkcji wszedł w 1999 r. jako kompaktowy SUV, czy segment I. Honda HR-V pierwszej generacji po raz pierwszy trafiła na motoryzacyjne salony w 1997 roku podczas targów samochodowych odbywających się w Tokio.
Generacja nr 1 tego samochodu zapisała się w motoryzacyjnej historii jako jedna z pierwszych prób budowy w oparciu o nowe auto części tak ...