Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Honda Jazz II to pięciodrzwiowy hatchback, który został zaprezentowany w 2002 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pierwsza generacja produkowana była w latach 80 ubiegłego wieku, a jej ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki Hondy w 1986 roku. Nowa Honda Jazz II zbudowana została w oparciu o płytę podłogową Global Small Car.
Podobnie jak w przypadku innych samochodów japońskiego producenta, Honda Jazz II wyposażona została w charakterystyczne reflektory, a ...