Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Japońscy producenci samochodów słyną z tworzenia wybitnych konstrukcji. Na szczególną uwagę zasługują tutaj auta, które śmiało możemy określić sportowymi, a w niektórych przypadkach nawet wyczynowymi. W najnowszej historii motoryzacji mamy wiele przykładów udanych modeli, które na stałe zapisały się w pamięci miłośników samochodów. Świetnym przykładem bardzo wyjątkowego i niepowtarzalnego auta jest Honda S2000.
Honda S2000 to dwuosobowy roadster, ...