Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Hyundai i20 to samochód osobowy klasy miejskiej zaliczany do segmentu B. Był produkowany od 2008 roku, a w 2020 roku pojawiła się trzecia generacja tego modelu.
Samochód stał się bezpośrednim następcą modelu Getz. Hyundai i20 wypełnił lukę ofertową, zajmując miejsce pomiędzy kompaktowym i30 a najmniejszym i10. Zarówno pierwsza, jak i druga generacja Hyundaia i20 została zaprojektowana w położonym w Russelsheim Europejskim Centrum Stylizacji ...