Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Rover 25 Liftback pojawił się na rynku w 1999 roku i zastąpił nie do końca udany model 200. Model 25 nadal pozostawał zmodernizowaną, nieco bardziej dopracowaną i odświeżoną wersją Rovera 200, jednak cieszył się znacznie większą popularnością niż jego poprzednik. Stylistycznie zaczął nawiązywać do pozostałych modeli dostępnych w gamie Rovera, w tym do modelu 75. W 2004 roku auto przeszło lifting, a produkcja oficjalnie została zakończona w 2005 roku. Warto wiedzieć, że ...