Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Saab 9-5 to auto klasyfikowane na granicy klasy średniej i wyższej. Niektóre, te najlepiej wyposażone wersje pojazdu lokują się bliżej klasy wyższej, innym natomiast, tym uboższym, brakuje nieco więcej. Części Saab 9-5 po raz pierwszy połączono w całość w 1997 roku. Pierwsza generacja przetrwała całkiem długo, bo aż do 2009 roku. Oczywiście pomimo dosyć już dawnego zamknięcia produkcji, wciąż znajdziesz u nas liczne części zamienne Saab 9-5. Są to w dużej ...