Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Superb drugiej generacji zadebiutowała w 2008 roku i od razu zwróciła na siebie uwagę wielu kierowców. Superb w tamtym okresie stał się bardzo mocną alternatywą dla znacznie droższego Passata oraz modeli z gamy Audi. Superb drugiej generacji swoim wyglądem bardzo mocno podkreślał rolę, jaką spełniał w stajni Skody. Wśród pozostałych modeli czeskiego producenta to właśnie Superb pozostawał największą i najbardziej luksusową limuzyną, która z zamysłu miała trafiać do ...