Rozruch to moment krytyczny dla każdej jednostki napędowej, podczas której poddawana jest wyjątkowo ciężkiej próbie. Jeżeli dodatkowo temperatura otoczenia jest bardzo niska, a sam silnik wychłodzony, wówczas jego rozruch wiąże się ze sporymi obciążeniami dla poszczególnych podzespołów jednostki oraz wyższym zużyciem paliwa. Dlatego też we współczesnych autach montowana jest grzałka silnika pozwalająca na podniesienie temperatury płynu chłodzącego.
Druga generacja Fiata Punto oznaczona symbolem 188 zadebiutowała w 1999 roku i znacznie różniła się od swojej poprzedniczki. W przeciwieństwie do Punto I (176) nowy samochód włoskiego koncernu miał małe, połączone z kierunkowskazami przednie światła. Samochód nabrał nieco bardziej wyrazistych kształtów, jego sylwetka stała się bardziej agresywna. Zmiany pojawiły się również w oferowanych wersjach nadwozia, podobnie jak w pierwszej generacji Fiat ...