Rozruch to moment krytyczny dla każdej jednostki napędowej, podczas której poddawana jest wyjątkowo ciężkiej próbie. Jeżeli dodatkowo temperatura otoczenia jest bardzo niska, a sam silnik wychłodzony, wówczas jego rozruch wiąże się ze sporymi obciążeniami dla poszczególnych podzespołów jednostki oraz wyższym zużyciem paliwa. Dlatego też we współczesnych autach montowana jest grzałka silnika pozwalająca na podniesienie temperatury płynu chłodzącego.
Renault MEGANE III wprowadzono na rynek w 2008 roku, jako trzecią generację popularnego modelu. Natomiast części Renault Megane III coupe zaczęto składać rok później. Ostatni samochód z tej serii wyjechał z fabryki w roku 2016.
Model ten zaoferowano z silnikami benzynowymi i dieslami o pojemności od 1.4 do 2.0 litra, które zapewniają moc od 100 do 220 KM i zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu kilku sekund.
Renault MEGANE III coupe ...