Koło pasowe wyposażone w tłumik drgań skrętnych paska to nic innego jak koło pasowe wału korbowego posiadające gumowy element tłumiący pomiędzy dwiema głównymi częściami metalowymi. Ma ono na celu tłumić wibracje pochodzące z wału korbowego, co wpływa na płynniejsze działanie całego układu napędowego. Tłumik drgań paska zmniejsza wibracje powstające podczas pracy napędu paska wieloklinowego.
Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli czeskiego producenta, działającego pod nadzorem Volkswagena. Już pierwsza generacja zyskała duże uznanie i cieszyła się popularnością w całej Europie oraz na innych kontynentach. Skoda Octavia zadebiutowała w 1996 roku. Części Skoda Octavia I Combi po raz pierwszy zmontowano w 1997 roku. Produkcja została zakończona dopiero w 2010 roku, mimo że już w 2004 roku pojawiła się druga generacja pojazdu. Wynikało to z niesłabnącego ...