Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Model należący do segmentu D klasy średniej. Lata produkcji przypadają na 2004-2010. Następca bardzo popularnego Peugeota 406. Dość szybko dorównał swojemu poprzednikowi, zdobywając silną pozycję na rynku motoryzacyjnym i stając się jednym z najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie w Europie. 407 zdobył wiele nagród m.in. wygrana w plebiscycie Auto Bild. W 2008 roku wprowadzono kilka zmian, jednak face lifting pojazdu nie był na tyle drastyczny, by zmiany rzucały się w ...