Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volvo V50 jest autem klasyfikowanym w autosegmencie C, czyli w niższej klasie średniej (zwanej również kompaktową), w grupie premium. Ten szwedzki samochód stanowi wersję kombi modelu S40 produkowanego w latach 1995-2004.
Podstawę konstrukcji modelu V50 stanowiła płyta podłogowa zaprojektowana i produkowana przez koncern Ford Motor Company o fabrycznym oznaczeniu P1. Tej samej płyty użyto również do konstrukcji innych samochodów tej klasy, w tym między innymi do ...