
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -10%! KOD: APKA10
Daewoo Lanos produkowany przez południowokoreański koncern Daewoo zaliczany jest do kompaktowych samochodów osobowych. Jego produkcja trwała od 1997 do 2002 roku, a do października 2008 produkowano ten model w Polsce w fabrykach FSO. Samochód, w zależności od rynku zbytu, sprzedawany był pod różnymi nazwami – Chevrolet Lanos, Daewoo L-1300, Daewoo Sens, Doninwest Assol, ZAZ Chance, ZAZ Lanos. Nazwa „Lanos” powstała z połączenia dwóch łacińskich słów – „latus” (przyjemność) oraz „nos” (my).
Co ciekawe, Daewoo Lanos zaprojektowało słynne studio designerskie Italdesign pod kierownictwem samego Giorgetto Giugiaro. Patrząc na Lanosa, aż trudno w to uwierzyć. Samochód był oferowany jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 2-drzwiowy furgon oraz 4-drzwiowy sedan. Lanos stał się następcą przestarzałej technicznie Nexii, którą skonstruowano na bazie ostatniej generacji Opla Kadetta.
Wnętrze Lanosa oferowało wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób. Jakość materiałów wykończeniowych i sam design kokpitu auta nie powala na kolana. Podobnie jest z wyposażeniem, które jest, co tu dużo mówić, ubogie. W standardzie samochód nie posiadał poduszek powietrznych, wspomagania kierownicy i innych podstawowych systemów i ułatwień stosowanych w innych autach tej klasy. Aby otrzymać choć odrobinę luksusu w Lanosie, trzeba było odpowiednio zapłacić. „Najbogatsza” wersja SE oferowała wspomaganie kierownicy, klimatyzację, poduszki powietrzne, a nawet ABS.
W Lanosie montowano 4 podstawowe jednostki napędowe – 1.3 (63 KM), 1.4 (75 KM, 77 KM), 1.5 (86 KM, 100 KM) oraz 1.6 16V (106 KM). Lanos o napędzie na przednią oś był konfigurowany z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-stopniową przekładnią automatyczną. Zawieszenie oraz układ kierowniczy u Lanosa nie spisywały się zbyt dobrze. Można było zapomnieć o precyzji manewrowania oraz odpowiednim wyczuciu drogi. Jak na małego sedana Lanos miał całkiem duży bagażnik o pojemności 395 litrów.
W 2000 roku Lanos przeszedł poważny face lifting obejmujący zarówno nadwozie, jak i wnętrze pojazdu. Odświeżono m.in. klosze tylnych świateł oraz pokrywę bagażnika, natomiast we wnętrzu zmieniono boczki drzwi. W tym samym czasie z rynków zachodnioeuropejskich wycofano wersję sedan Lanosa, a już dwa lata później doszło do całkowitego zakończenia produkcji tego samochodu w Korei Południowej. Produkcję Lanosa przejęła m.in. polska FSO.
Zalety:
Wady: