Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Mercedes-benz KLASA S

Części zamienne do Mercedesa Klasy S

Mercedes klasy S to przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do luksusowych limuzyn klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiego koncernu motoryzacyjnego. Nazwę „S” zaczerpnięto od słowa „Sonderklasse”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „klasę specjalną” lub „S-klasę”. Oficjalnie oznaczenie klasy S wprowadzono w 1972 roku wraz z modelem W116.

Za pierwowzory klasy S uznaje się modele z serii „Ponton” (W180 oraz W128), „Fintail” (W111 oraz W112), a także model W108. Mercedes klasy S to bez wątpienia najpopularniejsza gama samochodów w swej klasie na całym świecie. Dotychczas sprzedano ponad 3 mln egzemplarzy różnych generacji tego samochodu. W 1974 roku klasa S zdobyła prestiżowy tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

Mercedes W116 (1972–1980)

Pierwszym z klasy S był model W116, którego produkcje rozpoczęto w 1972 roku w fabrykach Daimler-Benz. Łącznie powstało ponad 470 tysięcy egzemplarzy tego samochodu. Mercedes W116 był produkowany wyłącznie w wersji sedan, ale istniała również odmiana kombi. Auto posiadało pneumatyczne zawieszenie oraz bardzo elastyczne jednostki napędowe, co gwarantowało wysoki komfort podróżowania.

Pod maską montowano m.in. silniki 2.8 SOHC o mocach 160 oraz 185 KM, 3.5 V8 SOHC o mocy 200 KM, 4.5 V8 SOHC o mocy 225 KM czy też silnik 6.9 V8 SOHC o mocarnej mocy 286 KM. Samochód był dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Mercedes W116 to obecnie bardzo poszukiwany przez kolekcjonerów model niemieckiej marki.

Mercedes W126 (1979–1992)

Mercedes W126 to już kultowy i jeden z najpiękniejszych oldschool-owych modeli klasy S. Premiera W126 miała miejsce w 1979 roku. Auto różniło się pod względem stylistycznym od swojego poprzednika. Nadwozie zyskało bardziej aerodynamiczny wygląd dzięki większemu pochyleniu przedniej ściany samochodu, a linia boczna znalazła się na wysokości górnej krawędzi błotnika.

Mercedes W126 był oferowany jako 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Mercedesie W126 były o niebo lepszej jakości niż w poprzedniej wersji. Szczególnie było to widoczne w przypadku deski rozdzielczej, która została wyłożona wysokiej klasy materiałami, w tym również skórą. W samochodzie zastosowano m.in. barwione szyby okien, chroniące wnętrze przed nadmiernym nagrzaniem, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie ogrzewaną tylną szybę, elektrycznie sterowane fotele przednie i tylne czy tez system ASR. Za odpowiednią dopłatą można było zaopatrzyć auto w klimatyzację oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy oraz pasażera.

Pod maską Mercedesa W126 znajdowały się silniki o pojemności od 2.6 do 5.6 l generujące moc od 166 do 279 KM. Tylny napęd był obsługiwany przez 5-biegową skrzynię manualną lub 4-stopniową przekładnię automatyczną.

Mercedes W126 był oferowany w wersjach SE (limuzyna z silnikiem benzynowym), SEL (limuzyna przedłużona z silnikiem benzynowym), SEC (wersja coupe), SD (limuzyna z silnikiem wysokoprężnym) oraz SDL (limuzyna przedłużona z silnikiem wysokoprężnym). Producent współpracował z najlepszymi firmami tuningowymi, oferując swój samochód w wersjach m.in. AMG, Brabus, Lorinser czy też Koenig Special.

Mercedesa w wersji W126 wyprodukowano łącznie ponad 892 tysiące egzemplarzy. Samochód trafiał na rynek amerykański, niemiecki, a także do Europy Zachodniej, Japonii oraz na Bliski Wschód.

Mercedes W140 (1991–1998)

Trzecia generacja Mercedesa klasy S, oznaczona symbolami W140, pojawiła się na rynku w 1991 roku. Przez wszystkie lata produkcji sprzedano ponad 432 tysiące egzemplarzy tego samochodu. Model W140 to bez wątpienia największy wówczas seryjny samochód w swej klasie, który wytyczył nowe kierunki rozwoju dla swej konkurencji. Za projekt nowej gamy aut klasy S był odpowiedzialny Bruno Sacco.

Zaprojektowanie i zbudowanie Mercedesa W140 kosztowało niemiecki koncern około 1 miliard dolarów. Jak na branże motoryzacyjną zarówno wówczas, jak i obecnie, to olbrzymia kwota, jednak inwestycja okazała się trafiona. Zastosowanie najlepszych materiałów oraz części w Mercedesie W140 sprawiło, że jest to do dziś dani jedno z najlepiej wygłuszonych aut świata, zapewniające wyjątkowy komfort podróżowania.

Samochód posiadał wiele innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych. Zastosowano w nim m.in. podwójne boczne szyby, samoczynne domykanie klapy bagażnika oraz drzwi, możliwość utwardzania zawieszenia oraz zmiany charakterystyki wspomagania kierownicy. W zakresie bezpieczeństwa wprowadzono system ESP, boczne poduszki powietrzne czy też podgrzewane wycieraczki.

Mercedes W140 oferował bardzo bogatą gamę silnikową, z której każdy, nawet najbardziej wymagający kierowca, mógł znaleźć coś dla siebie. Proponowano jednostki benzynowe o pojemności od 2.8 do mocarnych 6.0 l V12 generujących moc od 193 KM do 394 KM. W przypadku jednostek wysokoprężnych dostępne były silniki o pojemności od 3.0 do 3.5 l o mocy od 150 do 177 KM.

Mercedes wypuścił wersję limitowaną W140 pod szyldem S500 Grand Edition. Dostępnych było jedynie 600 egzemplarzy tego modelu, który tak naprawdę rozszedł się na pniu. Jest to obecnie jedna z najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów wersji Mercedesa.

Mercedes W220 (1998–2005)

Czwarta generacja Mercedesa klasy S z oznaczeniem W220 weszła do produkcji w 1998 roku. Projektem nowego nadwozia niemieckiego samochodu zajął się Steve Mattin. Samochód zyskał bardziej opływową stylistykę, nadająca mu bardziej nowoczesny design. Mercedes W220 był oferowany wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.

Flagowym modelem tej serii Mercedesa była wersja S600 oraz S65 AMG, którą budowano wyłącznie na zamówienie klienta. Oczywiście cena tego modelu była dość pokaźna i wynosiła ponad 1 milion złotych. Pakiet AMG zakładał zmianę parametrów silnika, zmodernizowanie seryjnych zderzaków oraz progów, założenie ceramicznych hamulców o większej średnicy oraz lepszego zawieszenia, a także inne zestrojenie skrzyni biegów.

Samochód w standardowej wersji był oferowany z 5- i 7-stopniową skrzynią automatyczną. Dostępna była bardzo szeroka gama silników zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych, 6-clindrowych jednostek, po prawdziwe 12-cylindrowe potwory generujące nawet 500 KM.

Ówczesną konkurencją rynkową Mercedesa W220 były Audi A8, BMW E65 i E66, Jaguar Xj oraz VW Phaeton.

Mercedes W221 (2005–2013)

Kolejna odsłona klasy S to Mercedes W 221 produkowany od 2005 roku, a po raz pierwszy zaprezentowany w tym samym roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Za projekt stylistyczny nadwozia samochodu odpowiedzialny był Gorden Wagener.

Model W221 został gruntownie zmodernizowany pod względem stylistycznym. Pierwowzorem dla Mercedesa był większy i bardziej luksusowy Maybach. W221 stał się dłuższy od poprzednika, co przełożyło się na o wiele więcej miejsca w tylnej części samochodu. W 2009 roku Mercedes przeszedł kolejny face lifting, podczas której główny nacisk położono na odmłodzenie całej sylwetki auta. Zastosowano jeszcze lepszej jakości materiały oraz części w Mercedesie W221, co wywindowało samochód do miana jeszcze bardziej ekskluzywnej limuzyny.

Pod maską nowego Mercedesa W221 pojawiły się jeszcze mocniejsze jednostki napędowe. Oferowano silniki benzynowe o pojemności od 3.5 do 6.0 V12 generujące moc od 272 do 630 KM. Dostępne jednostki wysokoprężne oferowały pojemność od 2.1 do 4.0 l i mocy od 204 do 320 KM. Tylny napęd był obsługiwany przez 5- i 7-biegową skrzynie automatyczną G-TRONIC.

Mercedes W222 (2013-2020)

Najnowsza odmiana Mercedesa klasy S, oznaczona symbolem W222, pojawiła się na rynku w 2013 roku jako 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupe. Projektem nowej klasy S zajęli się panowie II-hun Yoon oraz Robert Leśnik. Stylistycznie samochód przypomina modele CLA oraz CLS.

Samochód otrzymał zawieszenie pneumatyczne Airmatic znane z poprzedniej generacji, natomiast cała karoseria auta wykonana została z aluminium. Mercedes W222 nieznacznie urósł w porównaniu z poprzednikiem, jednak zachowano ten sam rozstaw osi. Napęd na tylną oś jest przenoszony, w zależności od wersji silnikowej, za pomocą 7-stopniowej przekładni automatycznej 7G-TRONIC lub 9-biegowej skrzyni automatycznej 9G-TRONIC.

W 2013 roku zaprezentowano najmocniejszą wersję W222, a więc model S65 AMG z silnikiem V12 z dwiema turbosprężarkami i układem zapłonowym Twin Spark. Ten potwór umieszczony pod maską generuje moc 630 KM i dysponuje momentem obrotowym na poziomie 1000 Nm. Jednostka ta rozpędza samochód do setki w 4,3 sekundy. Rok później pojawił się model S63 AMG Coupe z silnikiem V8 Bi-Turbo o pojemności 5.5 l i mocy 585 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm.

W 2014 roku Mercedes W222 otrzymał od dziennikarzy w Nowym Jorku prestiżową nagrodę 2014 World Luxury Car.

Mercedes W223/V223 (od 2020)

Mercedes W223 to siódma generacja Klasy S produkowana od 2020 roku. Samochód zastąpił w niemieckiej ofercie model W222. Premiera klasy S W223 miała miejsce 2 września 2020 r.

Mercedes W223 siódmej generacji zbudowano na platformie modułowej architektury tylnej (MRA) drugiej generacji, która jest wyposażona w czterowahaczowe przednie zawieszenie oraz wielowahaczowe niezależne tylne zawieszenie. W standardzie stosowane jest zawieszenie pneumatyczne, które może automatycznie obniżać się o 20 mm przy prędkości 160 km/h dla zwiększenia stabilności jazdy.

Mercedes W223 7 generacji oferowany jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła 4MATIC. Modele z sześciocylindrowymi rzędowymi silnikami benzynowymi posiadają układ elektryczny 48 V, który w razie potrzeby zapewnia dodatkową moc, a także wspomaga układ klimatyzacji i ładowanie akumulatora. System jest również wykorzystywany jako rozrusznik zamiast oddzielnego i dedykowanego rozwiązania zapłonowego.

W porównaniu do poprzedniej generacji Mercedes W223 7 oferuje większą przestrzeń nad głowami z tyłu o 16 mm, a także więcej miejsca na nogi z tyłu o 41 mm. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 20 litrów do 550 litrów.

Kokpit samochodu zdominował ogromny, dotykowy ekran nowej generacji systemu multimedialnego MBUX, zamontowany pod kątem na konsoli centralnej. Nawiewy zostały ulokowane wyżej, a wyświetlacz w miejscu zegarów (opcjonalnie w technice 3D) jest większy. Zredukowano do minimum liczbę przycisków i przełączników.

Opcjonalny wyświetlacz head-up pokazuje informacje w technice rozszerzonej rzeczywistości (AR), nakładając do widok za szybą np. animowane strzałki ułatwiające nawigację. Mercedes W223 VII oferuje również m.in. fotele z rozbudowanym masażem oraz zaawansowaną obsługę głosową, a także czołowe poduszki powietrzne dla podróżujących z tyłu czy zawieszenie E-Active Body Control z możliwością automatycznego podniesienia nadwozia w razie wykrycia ryzyka kolizji bocznej.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze