Mitsubishi Carisma, zaliczany do samochodów osobowych klasy średniej, był produkowany w latach 1995-2006. Nazwa samochodu to połączenie angielskiego słowa „car” z greckim zwrotem „kharisma” (boski dar). Carisma powstała we współpracy z koncernem Volvo, który użyczył Mitsubishi m.in. płytę podłogową z modelu S40. Carisma powstała głównie z myślą o rynku europejskim, na którym samochód sprzedał się w ilości około 420 tys. egzemplarzy.
Mitsubishi Carismę sprzedawano jako 5-drzwiowy liftback oraz 4-drzwiowy sedan. Samochód cechował się eleganckimi liniami i charakterystycznymi wąskimi przednimi reflektorami. Carisma miała być przede wszystkim praktyczna i funkcjonalna. W wnętrzu pojawiły się dość duże fotele zarówno z przodu, jak i z tyłu, przez co podróżujący autem mieli zapewniony niezły komfort podczas jazdy. Brakowało jednak miejsca na nogi, szczególnie na tylnej kanapie. Niestety, jak to w japońskich autach, Carisma posiadała bardzo słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej. Samochód w obu wersjach nadwoziowych zapewniał bardzo dobry dostęp do bagażnika, który oferował 480 litrów pojemności w wersji sedan oraz 430/1150 litrów pojemności w wersji liftback. W najtańszych wersjach Carismy montowano jedynie ABS oraz przednie poduszki powietrzne. W najbogatszych odmianach wyposażano auto np. w system ESP, boczne poduszki powietrzne, klimatyzację czy też elektrycznie regulowane szyby.
Mitsubishi zaoferowało różne wersje silnikowe. Najmniejszą jednostką w całym zestawieniu był silnik 4G13o pojemności 1.3 l i mocy 82 KM. Nieco większy motor 1.6 zapewniał od 90 do 99 KM. Największy silnik benzynowy w japońskiej ofercie to jednostka 4G93 1.8 lo mocy 125 KM. Dostępne były również jednostki wysokoprężne 1.9 o mocy 90, 102 i 115 KM. W zależności od wersji w samochodzie montowano 4-biegową skrzynię automatyczną lub 5-stopniową przekładnię manualną.
W 1999 roku Mitsubishi Carisma przeszło gruntowną modernizację. Całkowicie odmieniony został przód, tył oraz wnętrze auta. Pojawiły się nowe oznaczenia wersji wyposażenia (Classic, Comfort, Avance, Elegance), a także, wspomniana wyżej, wersja silnika 1.6 o mocy 99 KM oraz dwie nowe jednostki wysokoprężne DI-D od Renault z bezpośrednim wtryskiem paliwa, technologią Common-Rail i intercoolerem.
W 2002 roku Carismę poddano kolejnemu face liftingowi, podczas którego zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, przednie reflektory oraz emblemat Mitsubishi z czerwonego na chromowany. Europejską produkcję Carismy zakończono w 2004 roku. Jej miejsce zajął Mitsubishi Lancer VII.