
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Skoda Octavia to kompaktowy samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej, który na stałe zagościł na polskich drogach. Octavia to model ceniony i chętnie kupowany przez kierowców głównie ze względu na solidne silniki, ich ekonomiczność, napęd na cztery koła oraz bogate wyposażenie. Druga generacja Skody Octavia pojawiła się po raz pierwszy w 2004 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.
Octavia była oferowana jako 5-drzwiowy liftback oraz praktyczne 5-drzwiowe kombi. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena A5 PQ, której użyto również do budowy m.in. Audi A3, Seata Altea oraz Leona, a także VW Golfa V, VW Jetta czy też VW Tourana. Skoda Octavia II przez 9 lat produkcji sprzedała się w ilości blisko 2,4 mln egzemplarzy.
Skoda Octavia II pod względem stylistycznie bardzo zbliżyła się do flagowego modelu czeskiego koncernu, a więc Skody Superb. Za projekt nowej Octavii odpowiadali Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Producent zaproponował kierowcom 9 wersji wyposażenia samochodu (Classic, Mint, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, RS, Scout, Combi 4x4, Combi 4x4 Adventure). Już podstawowa wersja wyposażenia oferowała bardzo szeroki asortyment systemów, ulepszeń oraz dodatkowych części do Skoda Octavia, jak np.: 4 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, centralny zamek, czujniki cofania, regulowany fotel kierowcy czy też dzielona tylna kanapa. Za odpowiednią dopłatą można było pokusić się o bogatsze wersje, w których można było już znaleźć praktycznie wszystko, czego dusza zapragnie.
Jeśli chodzi o ofertę silnikową dedykowaną dla II-generacji Skody Octavia, to była to prawdopodobnie najszersza paleta jednostek napędowych oferowanych wówczas na rynku motoryzacyjnym. W gamie silników benzynowych znalazły się motory R4 DOHC i OHC o pojemności od 1.2 do 2.0 litra i mocy od 80 do 200 KM w wersji 2.0 TFSI. W ofercie jednostek wysokoprężnych zaproponowano silniki R4 o pojemności od 1.6 do 2.0 litra i mocy od 105 do 170 KM w wersji TDI CR. Równie bogata była oferta skrzyni biegów dedykowanych do tych silników. Napęd przedni lub 4x4 w Skodzie obsługiwany był przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną, 6-stopniową przekładnię automatyczną lub 6- i 7-biegową skrzynię półautomatyczną DSG.
Wersja kombi Skody Octavii był samochodem bardzo praktycznym i wielofunkcyjnym, który w naturalny sposób był autem typowo rodzinnym. Samochód oferował przestrzeń bagażową o pojemności 580 litrów, natomiast po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa zwiększała się do 1620 litrów pojemności. Był to całkiem dobry wynik w porównaniu z konkurencją w tej klasie aut.
Mankamentami samochodu, z którymi można się spotkać, są nietrwałe łańcuchy rozrządu, szybko zużywające się łożyska kół, problemy z przekładniami DSG czy też dwumasowym kołem zamachowym. Na plus w Skodzie można zaliczyć na pewno świetny układ kierowniczy, bardzo dobre zawieszenie i wytrzymałe jednostki napędowe, zwłaszcza wysokoprężne.