Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
10000+ produktów
Błotnik samochodowy odgrywa szczególną rolę wśród elementów konstrukcyjnych pojazdu odpowiedzialnych za zabezpieczenie koła samochodowego oraz ochronę poszczególnych podzespołów układu zawieszenia. Błotnik to także jeden z elementów najbardziej narażonych na korozję oraz wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście, można go „wyklepać”, zamówić zamiennik lub założyć reperaturkę.
Istnieją dwie podstawowe funkcje, jakie pełni błotnik w każdym samochodzie. Pierwsza z nich dotyczy ochrony koła przed brudem, wodą, błotem oraz śniegiem. Oczyszczenie koła z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń jest bardzo ważne, ponieważ musi ono ściśle przylegać do podłoża, a więc zapewniać odpowiednią przyczepność podczas jazdy. Błotnik samochodowy jest ustawiany w taki sposób, aby mógł on skutecznie osłaniać koło przed tego typu czynnikami zewnętrznymi. Musi on być również precyzyjnie dopasowany zarówno do konstrukcji pojazdu, jak i do sposobu montażu koła oraz jego rozmiarów. Drugą funkcją błotnika jest ochrona koła przed ewentualnymi skutkami kolizji czy też uderzeniami o przeszkody drogowe lub inne obiekty. Zbyt mocne uderzenie w koło może spowodować jego urwanie. Zadaniem błotnika samochodowego jest przyjęcie impetu kolizji i zabezpieczenie koła oraz elementów układu zawieszenia przed zniszczeniem.
Wgnieciony błotnik samochodowy można naprawić na kilka różnych sposobów. Pierwszym z nich jest metoda PDR (Paintless Dent Repair). Polega ona na wyrównaniu powierzchni elementu bez konieczności ponownego nakładania warstwy lakierniczej. Dokonuje się tego poprzez masowanie blachy (użycie specjalistycznych narzędzi typu młotka PDR czy pobijaka od wewnętrznej strony błotnika) lub z użyciem kleju (niewielkie elementy przyklejane do wgnieceń błotnika, które łączy się ze specjalnymi narzędziami do prostowania blachy).
W naprawie elementów nadkola samochodu wykorzystywana jest często reperaturka błotnika, czyli blaszana część zakładana na błotnik, która pozwala na skuteczne maskowanie ubytków, jakie powstają w dolnej części błotnika. Reperaturka błotnika lewa czy prawa może zostać przyspawana do rantu np., gdy element ten jest na tyle skorodowany, że usunięcie tej korozji jest bardzo kłopotliwe lub wręcz niemożliwe. Przed założeniem reperaturki nadwozia konieczne jest wcześniejsze usunięcie zardzewiałego elementu.
Błotnik samochodowy można również „wyklepać”, wykorzystując w tym celu proces podgrzewania blachy. Jest to jednak metoda inwazyjna, która wymaga na końcu położenie nowej powłoki lakierniczej na naprawiany element. Można także kupić gotowy element, czyli tzw. zamiennik dla konkretnego modelu samochodu.
W iParts.pl czekają na Ciebie tanie reperaturki błotników do każdego współczesnego modelu samochodu. Wystarczy, że wybierzesz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podasz wersję silnikową swojego auta, a w kilka sekund znajdziemy to, czego szukasz.
Reperaturka błotnika przód i tył to doskonały sposób na pozbycie się ognisk korozji z nadwozia samochodu. Wszystkie oferowane elementy są fabrycznie nowe i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Dostarczamy reperaturki nadwozia pochodzące od czołowych producentów blacharskich elementów nadwozia. Zapewniamy fachową pomoc na każdym etapie zakupów, najniższe ceny w Polsce oraz natychmiastową realizację zamówienia.