Wprowadzanie coraz bardziej restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin sprawia, że w najnowszych samochodach montowana jest coraz większa ilość czujników mających monitorować skład generowanych przez silnik spalin. Montowane obecnie sensory to m.in. czujnik temperatury spalin (EGT), czujnik ciśnienia spalin czy sonda lambda. Wszystkie te sensory są odpowiedzialne za jak największą czystość spalin wydalanych przez układ wydechowy do atmosfery.
Druga generacja Citroën C5 trafiła do sprzedaży w 2004 roku. Stylistycznie nieznacznie różniła się od swojego poprzednika. Samochód stał się nieco większy, zmianie uległy zderzaki oraz reflektory przednia i lampy tylne. Odświeżono również nieco wnętrze i dodano kilka nowych elementów wyposażenia. C5 drugiej generacji oferowany był do 2008 roku, kiedy to na rynku pojawiła się trzecia generacja tego popularnego modelu. W tym czasie z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. ...