10000+ produktów
Wprowadzanie coraz bardziej restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin sprawia, że w najnowszych samochodach montowana jest coraz większa ilość czujników mających monitorować skład generowanych przez silnik spalin. Montowane obecnie sensory to m.in. czujnik temperatury spalin (EGT), czujnik ciśnienia spalin czy sonda lambda. Wszystkie te sensory są odpowiedzialne za jak największą czystość spalin wydalanych przez układ wydechowy do atmosfery.
Układ wydechowy znajduje się w każdym pojeździe z silnikiem spalinowym. Początkowo układ wydechowy był odpowiedzialny wyłącznie za redukcje hałasu i odprowadzenie spalin z dala od kierowcy oraz pasażerów. Z czasem okazało się, że układ wydechowy ma również duży wpływ na prawidłową pracę jednostki napędowej.
Szybki rozwój światowej motoryzacji sprawił, że z roku na rok przybywało coraz więcej samochodów, które zaczęły emitować do atmosfery ogromne ilości szkodliwych substancji. Zaczęto wprowadzać więc dyrektywy, przepisy i normy emisji spalin, które zmusiły koncerny motoryzacyjne do opracowania i montowania w samochodach systemów odpowiedzialnych za redukcję niebezpiecznych substancji emitowanych w spalinach. Nad ich prawidłową pracą czuwają dziś zaawansowane czujniki układu wydechowego.
Czujnik temperatury spalin odpowiada, jak można się łatwo domyślić, za pomiar temperatury spalin. Zebrane przez czujnik dane są następnie przekazywana do jednostki sterującej jednostki napędowej lub ECU, gdzie podejmowane są odpowiednie działania.
Głównym zadaniem czujnika temperatury spalin w silnikach benzynowych jest ochrona newralgicznych elementów przed zbyt wysokimi temperaturami, które często występują w jednostkach napędowych o mniejszych gabarytach. Jeśli temperatura spalin będzie zbyt wysoka, ECU zmniejszy ją np. obniżając doładowanie ciśnienia w przypadku turbosprężarek lub zwiększając ilość paliwa wtryskiwanego do katalizatora.
Czujnik temperatury spalin w silnikach Diesla wykorzystuje się również do monitorowania temperatury, jaką ma czujnik ciśnienia spalin filtra cząstek stałych (DPF). Pozwala to ustalić optymalną temperaturę regeneracji, ograniczając tym samym emisję szkodliwych substancji zawartych w spalinach. W nowoczesnych układach wydechowych znajdują się często trzy lub więcej czujników (przed turbosprężarką, przed filtrem cząstek stałych i za filtrem FAP / DPF/ GPF).
W 2014 roku wprowadzono na terenie Unii Europejskiej normę emisji spalin Euro 6. Nakłada ona rygorystyczne wymogi odnośnie emisji spalin szczególnie w przypadku samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Zgodnie z normą Euro 6, maksymalna wartość emisji tlenku azotu nie może przekroczyć poziomu 400 mg/kWh (redukcja o 80 proc. w stosunku do Euro 5), a maksymalna wartość cząstek stałych nie powinna być większa od 10 mg/kWh, czyli redukcja o 66 proc. w stosunku do normy Euro 5.
Tylko w iParts.pl wysokiej jakości czujnik układu wydechowego w przystępnej cenie. W ofercie znajdują się m.in. czujniki temperatury spalin, ciśnienia spalin, czujniki ciśnienia doładowania, sondy lambda oraz katalizatory do każdego współczesnego modelu samochodu. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Zapraszamy do iParts.pl po czujnik ciśnienia spalin w bardzo dobrej ofercie cenowej. Gwarantujemy profesjonalną pomoc techniczną, szybką obsługę, szeroki wybór części oraz natychmiastową realizację zamówienia.