Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Kolektor wydechowy

Wybierz auto, aby upewnić się, że wyświetlone produkty do niego pasują
Kolektor wydechowy FEBI BILSTEIN FEBI BILSTEIN
Kolektor wydechowy FA1 FA1
Kolektor wydechowy HART HART
Kolektor wydechowy LRT LRT
Kolektor wydechowy NTY NTY
Kolektor wydechowy TOPRAN TOPRAN
Kolektor wydechowy VAICO VAICO
Kolektor wydechowy WALKER WALKER
Kolektor wydechowy AUTOMEGA AUTOMEGA
Kolektor wydechowy ESEN SKV ESEN SKV
Kolektor wydechowy FAST FAST
Kolektor wydechowy SWAG SWAG
Kolektor wydechowy ACKOJA ACKOJA
Kolektor wydechowy ASSO ASSO
Kolektor wydechowy BLUE PRINT BLUE PRINT
Kolektor wydechowy BORSEHUNG BORSEHUNG
Kolektor wydechowy BUGIAD BUGIAD
Kolektor wydechowy DR.MOTOR AUTOMOTIVE DR.MOTOR AUTOMOTIVE
Kolektor wydechowy EBERSPÄCHER EBERSPÄCHER
Kolektor wydechowy EEC EEC
Kolektor wydechowy ELRING ELRING
Kolektor wydechowy ET ENGINETEAM ET ENGINETEAM
Kolektor wydechowy EUROREPAR EUROREPAR
Kolektor wydechowy FEBEST FEBEST
Kolektor wydechowy HELLA HELLA
Kolektor wydechowy HOFFER HOFFER
Kolektor wydechowy IMASAF IMASAF
Kolektor wydechowy JP GROUP JP GROUP
Kolektor wydechowy KRAFT AUTOMOTIVE KRAFT AUTOMOTIVE
Kolektor wydechowy MAXGEAR MAXGEAR
Kolektor wydechowy MEAT & DORIA MEAT & DORIA
Kolektor wydechowy METZGER METZGER
Kolektor wydechowy SIDAT SIDAT
Kolektor wydechowy TRICLO TRICLO
Kolektor wydechowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE TRUCKTEC AUTOMOTIVE
Kolektor wydechowy VEMA VEMA
Kolektor wydechowy VIKA VIKA

1188 produktów

Niepoprawne pole
Niepoprawne pole
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
39064
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
39064
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  10,4
Gwint wewnętrzny [mm]:  M10 x 1,5
Rozmiar klucza:  14
Powierzchnia:  Pokryty miedzią
Ciężar [kg]:  0,006
Do 100 dni na zwrot
3,00 zł
-90%
0,29 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
985-816.10
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
985-816.10
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M8x1,25
Klasa wytrzymałożci:  10.9
Długość gwintu 1 [mm]:  10
Długość gwintu 2 [mm]:  30
DIN / ISO:  DIN939
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 6,00 zł
2,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
01554
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
01554
Jednostka:
szt
Gwint wewnętrzny [mm]:  M10 x 1,5
Rozmiar klucza:  17
Kształt łba sruby / nakrętki:  Zewnętrzny szesciokątny
DIN / ISO:  980
Ciężar [kg]:  0,012
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 6,00 zł
2,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

SWAG
0 (0 ocen)
Kod produktu:
30 90 1554
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
SWAG
Kod:
30 90 1554
Jednostka:
szt
Gwint wewnętrzny [mm]:  M10 x 1,5
Rozmiar klucza:  17
Kształt łba sruby / nakrętki:  Zewnętrzny szesciokątny
DIN / ISO:  980
Ciężar [kg]:  0,012
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FAST
0 (0 ocen)
Kod produktu:
FT84701
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FAST
Kod:
FT84701
Jednostka:
szt
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
07190
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
07190
Jednostka:
szt
Gwint wewnętrzny [mm]:  M8 x 1,25
Rozmiar klucza:  12
Kształt łba sruby / nakrętki:  Zewnętrzny szesciokątny
Ciężar [kg]:  0,004
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
985-833.10
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
985-833.10
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M8x1,25
Klasa wytrzymałożci:  10.9
Długość gwintu 1 [mm]:  20
Długość gwintu 2 [mm]:  30
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FEBI BILSTEIN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
03687
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
FEBI BILSTEIN
Kod:
03687
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  8
Grubość [mm]:  8,0
Jakosć/Klasa:  8
Rozmiar klucza:  12
Kształt łba sruby / nakrętki:  Zewnętrzny szesciokątny
Materiał:  Miedz
Ciężar [kg]:  0,005
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 10,00 zł
3,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

WALKER
0 (0 ocen)
Kod produktu:
80652
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

0 (0 ocen)
Producent części:
WALKER
Kod:
80652
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  10
Szerokość [mm]:  22
Wysokość [mm]:  19
Litera rozpoznawcza:  26
Rodzaj połączenia:  Torba
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar jest dostępny do „wysyłki od ręki” kurierem lub paczkomatem

WALKER
0 (0 ocen)
Kod produktu:
80635
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
WALKER
Kod:
80635
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  1,5
Szerokość [mm]:  13
Wysokość [mm]:  13
Litera rozpoznawcza:  26
Rodzaj połączenia:  Torba
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VAICO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
V20-0835
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VAICO
Kod:
V20-0835
Jednostka:
szt
Dla numeru OE:  11 62 1 744 323
Wymiar gwintu:  M8 x 1,25 mm
DIN / ISO:  DIN 267 Cu
Rozmiar klucza:  12
Ciężar [kg]:  0,0044
Szerokość opakowania [cm]:  1,2
Wysokość opakowania [cm]:  1,2
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
WALKER
0 (0 ocen)
Kod produktu:
80633
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
WALKER
Kod:
80633
Jednostka:
szt
Długość [mm]:  2
Szerokość [mm]:  16
Wysokość [mm]:  16
Ciężar [kg]:  0,002
Litera rozpoznawcza:  26
Rodzaj połączenia:  Torba
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
VAICO
0 (0 ocen)
Kod produktu:
V20-0839
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
VAICO
Kod:
V20-0839
Jednostka:
szt
Kształt łba sruby / nakrętki:  Zewnętrzny szesciokątny
Jakosć/Klasa:  8
Wersja żruby/nakrętki:  Łeb stożkowy płaski
Kształt łba sruby / nakrętki:  Nakrętka z płaskim pierscieniem
Wymiar gwintu:  M8x1,25 mm SW 12 VK
Rozmiar klucza:  12
Dla numeru OE:  11 62 1 711 954
Ciężar [kg]:  0,006
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
985-821.10
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
985-821.10
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M8x1,25
Długość gwintu 1 [mm]:  45
Jednostka ilości:  Jednostka pakowania
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 13,00 zł
4,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

FA1
0 (0 ocen)
Kod produktu:
985-823.10
dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

0 (0 ocen)
Producent części:
FA1
Kod:
985-823.10
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M8x1,25
Klasa wytrzymałożci:  10.9
Długość gwintu 1 [mm]:  16
Długość gwintu 2 [mm]:  25
DIN / ISO:  DIN835
Do 100 dni na zwrot
13,00 zł
-65%
4,59 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
Wysyłka od ręki

Towar na Magazynie Centralnym

TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
120 084
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
120 084
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M 8
Skok gwintu [mm]:  1,25
Długość gwintu 1 [mm]:  16
Długość gwintu 2 [mm]:  28
Klasa wytrzymałożci:  10.9
DIN / ISO:  DIN 835
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
120 086
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
120 086
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M 8
Skok gwintu [mm]:  1,25
Długość gwintu 1 [mm]:  10
Długość gwintu 2 [mm]:  30
Klasa wytrzymałożci:  10.9
DIN / ISO:  DIN 939
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
SWAG
0 (0 ocen)
Kod produktu:
10 93 9064
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
SWAG
Kod:
10 93 9064
Jednostka:
szt
Grubość [mm]:  10,4
Gwint wewnętrzny [mm]:  M10 x 1,5
Rozmiar klucza:  14
Powierzchnia:  Pokryty miedzią
Ciężar [kg]:  0,006
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
504 256
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
504 256
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M 8
Skok gwintu [mm]:  1,25
Długość gwintu 1 [mm]:  10
Długość gwintu 2 [mm]:  20
DIN / ISO:  DIN 939
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny
TOPRAN
0 (0 ocen)
Kod produktu:
120 082
dostępny
0 (0 ocen)
Producent części:
TOPRAN
Kod:
120 082
Jednostka:
szt
Wymiar gwintu:  M 8
Skok gwintu [mm]:  1,25
Długość gwintu 1 [mm]:  16
Długość gwintu 2 [mm]:  30
Klasa wytrzymałożci:  10.9
DIN / ISO:  DIN 835
Do 100 dni na zwrot
Cena katalogowa: 16,00 zł
5,00 zł
w tym 23% VAT
Dostępność towaru: dostępny

Tanie kolektory wydechowe

Układ wydechowy to nadal mało doceniany i należycie pielęgnowany przez wielu system samochodowy. A to właśnie nawet drobne nieprawidłowości w jego pracy w dużym stopniu wpływają na wydajność pracy silnika. Kolektor wydechowy to jeden z tych elementów całego układu, od którego w dużej mierze zależy skuteczne usuwanie spalin z cylindrów jednostki napędowej do systemu wydechowego. W iParts.pl przygotowaliśmy szeroką ofertę kolektorów wydechowych do wszystkich modeli współczesnych samochodów, pochodzących od sprawdzonych producentów auto części z gwarancją na długą i bezproblemową eksploatację tego typu elementów.

Kolektor wydechowy w samochodzie

Kolektor wydechowy to system przewodów pozwalający na skuteczne odprowadzenie spalin z cylindrów silnika spalinowego do rury wydechowej. Kolektor wylotowy to pierwszy element całego układu wydechowego, który jest instalowany do bloku jednostki napędowej. Większość kolektorów wydechowych jest zbudowanych z żeliwa. Jest to dość trwały, a zarazem tani materiał. W samochodach wyposażonych w silniki czterocylindrowe kolektory wydechowe buduje się na podstawie dwóch głównych schematów, a mianowicie 4-2-1 oraz 4-1. Pierwszy z nich, a więc 4-2-1 pozwala na oddzielne zbieranie spalin z pierwszego i czwartego cylindra oraz drugiego i trzeciego. Następnie dopiero spaliny są gromadzone w jednej rurze.

Sposób działania kolektora wydechowego

Typowy kolektor wydechowy jest zbudowany z przewodów wylotowych poszczególnych cylindrów, które są połączone w przewodem zbiorczym o odpowiednio większej średnicy. Kolektor jest zakończony kołnierzem, pozwalającym na połączenie go z rurą wylotową, która z kolei prowadzi do reaktora katalitycznego oraz tłumików. Im prostsza konstrukcja samochodu, tym kolektor wylotowy jest krótszy, a spaliny dość szybko są gromadzone w jeden strumień. W autach bardzie zaawansowanych technicznie, zazwyczaj droższych, luksusowych lub sportowych kolektor wydechowy ma przeważnie dłuższe przewody wylotowe, czego efektem jest przyrost mocy w wyższych zakresach obrotów. Zarówno sportowy kolektor wydechowy, jak i kolektor zainstalowany w seryjnym aucie posiada w swojej budowie sondę lambda, która kontroluje silnik pod kątem jego prawidłowego działania, a więc sprawdza m.in. czy są zachowane odpowiednie proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej. Powinny one wynosić 1:14,7, a więc na każdy litr spalanego paliwa powinno przypadać 14,7 kg powietrza.

Typowe usterki kolektora wydechowego w samochodzie

Kolektor wylotowy ma to do siebie, że lubi pękać, bez względu od przebiegu czy też rocznika samochodu. Jest to szczególnie możliwe w autach z mocno wibrującymi silnikami. Duże znaczenie pod tym kątem ma również sposób użytkowania pojazdu oraz rodzaj jednostki napędowej, w jaki ten pojazd jest wyposażony. Awarie zdarzają się najczęściej w jednostkach napędowych posiadających aluminiowe bloki oraz głowice, a także żeliwne kolektory. Zazwyczaj dotyczy to trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych w układzie rzędowym.

Pękanie kolektora wydechowego jest najczęściej związane z szybszym rozszerzaniem się głowicy w stosunku do samego kolektora. Żeliwny kolektor pod wpływem naprężeń pęka zazwyczaj wzdłuż spoin powstałych podczas procesu jego odlewania. Uszkodzenie kolektora objawia się przeważnie dość głośną jego pracą, co słychać szczególnie po podniesieniu maska auta.

Popularni producenci kolektorów wydechowych

  • Febi Bilstein
  • JP Group
  • LRT
  • ERNST
  • TwinTec
  • Vegaz

Jeżeli interesuje Cię wydajny, lecz w miarę tani kolektor wydechowy pochodzący od sprawdzonych i godnych zaufania producentów, wybierz markę swojego samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu wersję silnikową auta. Po chwili uzyskasz pełną listę dostępnych w sprzedaży elementów.

Powiązane kategorie produktowe

W sklepie iParts.pl znajdziesz największy wybór kolektorów wydechowych do najróżniejszych marek współczesnych samochodów. Wszystkie kolektory wylotowe są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Zapewniamy najwyższą jakość naszych produktów oraz szybką realizację zamówienia.

Powiązania:

Najczęściej zadawane pytania

Jaka jest cena kolektora wydechowego?

Kolektor wydechowy jest podzespołem na którego działają ekstremalnie wysokie temperatury. Jest więc narażony na zużycie lub uszkodzenie. Nasz sklep oferuje kolektory wydechowe dla wszystkim popularnych modeli samochodów. Kolektor wydechowy może kosztować nawet kilkaset złotych.

Pęknięty kolektor wydechowy. Czy warto go naprawiać?

Uszkodzony element lepiej jest wymienić na nowy. Naprawa nie zawsze zostanie wykonana tak jak być powinna, a kolektor wydechowy narażony jest na wysokie temperatury i inne szkodliwe działania. Właśnie dlatego powinniśmy zadbać o to, by był on oryginalny, a jego konstrukcja nie powodowała ryzyka powstania kolejnych uszkodzeń.

Gdzie znajdę kolektor wydechowy w swoim samochodzie?

Kolektor wydechowy jest przymocowany bezpośrednio do bloku silnika i prowadzi do dalszych części układu wydechowego. Jego budowa jest dość charakterystyczna, ponieważ zbudowany jest z wielu rur o nietypowych kształtach, które prowadzą do jednej i następnie do łącznika elastycznego.

Jak zdemontować kolektor wydechowy?

Kolektor wydechowy musimy odkręcić z dwóch stron. Od strony katalizatora i od strony bloku silnika. Wymaga to odkręcenia kilku śrub, które pod wpływem zanieczyszczeń oraz znacznych wahań temperatury mogą być zapieczone. Należy uważać, by nie urwać śruby podczas odkręcania ponieważ jej uszkodzenie często wymusza wyjęcie całego blogu silnika.

Czy samodzielnie mogę wymienić kolektor wydechowy?

Tak. Jest to jednak dość odpowiedzialne i złożone działanie. Musimy pamiętać, że śruby podtrzymujące go na swoim miejscu działają przez długi okres wysokie temperatury, a do tego muszą być one dokręcone z dużą siłą. Sama wymiana kolektora jest stosunkowo prosta, chociaż wiele zależy od ilości miejsca pod maską.

Czy zmiana kolektora wydechowego może wpłynąć na moc samochodu?

Tak. Istnieją specjalne, sportowe wersje kolektorów wydechowych, często mających inny kształt i wykonanych z rurek o większej średnicy. Do tego stosuje się tzw. taśmę termiczną, która pomaga obniżyć temperaturę w komorze silnika, a co za tym idzie zwiększyć moc dzięki przyspieszeniu usuwania spalin.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze