Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW E39 to czwarta generacja niemieckiego auta Serii 5, której produkcja rozpoczęła się w 1995 roku. W porównaniu do swojego poprzednika (BMW E34), nowy samochód był dużo większy, a dostępne wersje nadwozia to sedan (4 drzwi) i kombi (Touring) produkowane od 1997 roku. W przypadku nadwozia typu sedan bagażnik ma pojemność 460 jednak warto pamiętać, że w wielu wersjach „piątki” nie ma możliwości złożenia tylnych siedzeń. W kombi sytuacja wygląda nieco inaczej, ...