Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW X5 to średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) zaliczany do sportowo-użytkowych samochodów. Jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, natomiast europejska premiera miała miejsce rok później. Model X5 to pierwszy tak duży samochód niemieckiej marki w tej klasie. Sam koncern BMW określił to auto jako pojazd typu SAV (Sport Activity Vehicle). Bez wątpienia BMW X5 odniosło bardzo duży sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 1,3 miliona ...