Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Kuga pierwszej generacji to odpowiedź Forda na rosnącą popularność modeli z segmentu crossover na europejskim rynku. Jego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku i trwała do 2012. Auto zostało zaprojektowane zgodnie z „Kinetic Design” – obowiązującej w Fordzie koncepcji, zapoczątkowanej w modelu S-Max. Kuga pierwszej generacji bazowała na tej samej płycie podłogowej co model Focus oraz C-Max. Samochód jak na tamte lata wyglądał bardzo nowocześnie i z pewnością wyróżniał ...