Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Focus to jedna z najlepszych i najbardziej udanych konstrukcji amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego Ford Motor Company. Świadczy o tym między innymi fakt, że jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli tej marki. Focus to przedstawiciel niższej klasy średniej (segment C). Samochód zadebiutował w 1998 roku, jako następca leciwego już Forda Escorta.
Wypuszczenie na rynek Focusa okazało się strzałem w dziesiątkę. Samochód nie tylko okazał się sukcesem na rynku ...