Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Focus od pierwszej generacji był jednym z popularniejszych modeli Forda. Świetny stosunek ceny do jakości, osobliwy design oraz jakość prowadzenia sprawiły, że model ten bardzo szybko zyskał ogromną popularność wśród kierowców. Trzecia generacja Focusa na wzór konkurencji bardzo szybko stała się hitem sprzedaży. Wersja Turnier zaprojektowana została w taki sposób, by oprócz podniesienia walorów użyteczności samochodu o tym nadwoziu zyskał on również na atrakcyjnym wyglądzie. ...
Powiązania: