Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Focus trzeciej generacji zadebiutował w 2011 roku i bardzo szybko okazało się, że jest w stanie powtórzyć sukces poprzednich generacji tego popularnego modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” – koncepcji projektowej Forda, co sprawiło, że jego wygląd można określić jako bardzo nowoczesny i atrakcyjny dla oka. Mimo że bryła została bardzo mocno unowocześniona, to Focus zachował wiele cech charakterystycznych zarezerwowanych ...
Powiązania: