Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Segment niewielkich aut miejskich od zawsze był bardzo mocno oblegany przez producentów. Duża konkurencja sprawiła, że poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko, co z kolei jest korzystne dla kierowców. Do rywalizacji przystąpiła również Mazda, która w 2007 wypuściła na rynek drugą generację swojego małego, miejskiego modelu o oznaczeniu 2. Autko bardzo szybko zyskało na popularności. Jego atrakcyjna linia, nowoczesny design, bogate wyposażenie oraz niskie koszty ...