Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kompaktowa Skoda Fabia zyskała popularność w Polsce i w innych krajach niedługo po pojawieniu się na rynku. Ten zgrabny, dynamiczny pojazd okazał się dobrym wyborem do jazdy miejskiej. Jednak producent zdecydował się wprowadzić również wersję kombi, będącą połączeniem smukłości z cechami dostosowującymi auto do dłuższych podróży. W ten sposób powstał model sprawdzający się zarówno w mieście, jak i na trasie.
Skoda Fabia powstała w 1999 roku, natomiast części ...