We współczesnych samochodach zarówno osobowych, jak i dostawczych montowane są coraz bardziej zaawansowane systemy klimatyzacji. Obecnie nawet samochody z segmentu C wyposaża się już w dwustrefowe układy klimatyzacji, a luksusowe limuzyny w standardzie otrzymują czterostrefowe warianty chłodzenia i ogrzewania. Tak skomplikowane układy klimatyzacji muszą posiadać odpowiednie systemy sterujące, umożliwiające szybką i intuicyjną zmianę trybu pracy klimatyzacji.
Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero o oznaczeniu L040 pojawiła się w 1981 roku podczas salonu samochodowego w Tokio, jednak pierwszy prototyp samochodu pojawił się już w 1973 roku. Pajero był dostępny jako 3- i 5-drzwiowy SUV. Sylwetka auta była kanciasta o wyraźnych liniach nadwozia. Wnętrze zapewniało wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób. Mitsubishi montowało w Pajero silniki wysokoprężne o pojemności od 2.3 do 2.6 litra, a także jednostki benzynowe o pojemności od 2.6 ...