Mówiąc o sprzęgle samochodowym jednym tchem wymienia się trzy jego podstawowe części: tarczę sprzęgła, docisk i łożysko. Za najważniejszą część w tym mechanizmie można uznać bez wątpienia tzw. element cierny. To na jego powierzchni powstaje siła tarcia, zapewniona przez odpowiedni docisk elementów pary ciernej. Jednak często zapomina się o częściach, bez których sprzęgło nie mogłoby w ogóle prawidłowo funkcjonować. Chodzi o przewody sprzęgłowe.
Volkswagena Passata nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. To jeden z najchętniej kupowanych samochodów w historii niemieckiego koncernu. Do dziś sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy tego auta. Passat zaliczany do samochodów klasy średniej (segment D) to jeden z najnowocześniejszych aut rodzinnych w Europie, który był wielokrotnie nagradzany w prestiżowych plebiscytach motoryzacyjnych. Szósta generacja VW Passata pojawiła się na rynku w 2005 roku, a głównym projektantem tej konstrukcji był ...