Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Toyota RAV4 trzeciej generacji produkowana była w latach 2006-2012. Względem swojego poprzednika została oparta o nową płytę podłogową co dało wiele nowych możliwości dla inżynierów. Zupełnie inaczej została również zaprojektowana bryła samochodu. Względem poprzedniej wersji znacznie różniła się stylistyką oraz wymiarami. Trzecia generacja tego modelu stała się pełnoprawnym SUVem z bardzo dobrymi możliwościami terenowymi. Auto przeszło dwa liftingi - w roku 2009 oraz 2011, ...