Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Toyota RAV 4

Części zamienne do Toyoty RAV4

Toyota RAV4 to samochód typu SUV zaliczany do segmentu I. Auto zadebiutowało w 1994 roku, stając się po latach jednym z najbardziej popularnych samochodów w swojej klasie. Do dziś sprzedano blisko 5 milionów egzemplarzy różnych generacji RAV4. Można śmiało powiedzieć, że Toyota była jedną z prekursorek tego rodzaju stylistyki samochodowej, zapoczątkowując istny bum rynkowy w zakresie kompaktowych crossoverów. Z rozwiązań Toyoty RAV4 czerpali inni producenci samochodów tej klasy. Nazwa „RAV4” to skrót od „Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive”. Piąta generacja tego już kultowego samochodu pojawiła się w 2018 roku.

Toyota RAV4 I (1994–2000)

Toyota RAV4 I wjechała na światowe salony w 1994 roku. W stanach Zjednoczonych RAV4 zadebiutowała dopiero w 1996 roku. Toyotę zbudowano na tej samej platformie, co model Corolla VII. Samochód był oferowany jako 3- i 5-drzwiowy SUV.

Toyota RAV4 to na pewno samochód bardzo funkcjonalny, oferujący komfortową jazdę, dzięki zastosowaniu wysokiego zawieszenia oraz dynamicznego układu kierowniczego. Toyota można było nabyć z nadwoziem typu kombi lub hardtop, a także z napędem na przednią oś lub na cztery koła.

W gamie silnikowej znajdowały się zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Producent zapewnił motory o pojemności od 1794 cm3 do 3546 cm3 generujących moc od 116 do 269 KM. Maksymalny moment obrotowy Toyoty RAV4 I mieścił się w przedziale od 161 do 400 Nm, a jej maksymalne spalanie w wersji z najmocniejszym silnikiem zamykało się na poziomie 9,1 l na 100 km. Napęd RAV4 przenoszony był za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

Zastosowane materiały oraz części w Toyocie RAV4 były dość dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Samo wyposażenie, jak na tamte czasy, było stylowe i zapewniało wygodną i bezpieczną jazdę nawet na bardzo długich dystansach.

Toyota RAV 4 II (2000–2005)

Druga generacja RAV4 ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Pomimo zbudowania samochodu na tej samej płycie podłogowej, co poprzednio, RAV4 II została gruntownie zmodernizowana pod względem stylistycznym. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany w sylwetce samochodu zarówno w wewnątrz, jak i na zewnątrz. Cała bryła zyskała bardziej nowoczesny i bardziej dynamiczny design, co nie uszło uwadze kierowców. Dzięki temu Toyota RAV4 II zachowała status lidera w swojej klasie.

Nowa RAV4 była dostępna w Europie oraz Azji w wersji 3-drzwiowej, natomiast na rynek amerykański wypuszczono wyłącznie wersję 5-drzwiową. Ogólnie samochód zyskał bardziej przestronne wnętrze niż w poprzedniej generacji, a także większe i wygodniejsze fotele. Zastosowane materiały oraz części w Toyota RAV4 II znacznie się poprawiły pod względem ich jakości. Samochód zapewniał doskonałą widoczność na wszystkie strony, pomimo tego, że tylne słupki były dość szerokie.

Na początku produkcji Toyotę RAV4 napędzały trzy jednostki benzynowe (1.8 o mocy 125 KM, 2.0 o mocy 150 KM oraz 2.4 o mocy 163 KM), a także silnik wysokoprężny 2.0 Turbo D-4D o mocy 116 KM. Napęd był przekazywany za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej oraz 4- i 5-stopniowej przekładni automatycznej.

Główną bolączką Toyoty RAV4 II były awarie dwumasowego koła zamachowego, szczególnie w samochodach z silnikiem diesla, a także problemy z turbosprężarką oraz wtryskiwaczami paliwa. Zaletą samochodu było na pewno zawieszenie oraz układ kierowniczy.

Toyota RAV4 III (2005–2012)

Trzecia odsłona Toyoty RAV4 została zaprezentowana w 2005 roku na genewskich targach motoryzacyjnych. Samochód powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej, co przełożyło się na innych wygląd auta w porównaniu z poprzednimi wersjami. Wcześniej zachodzące na maskę reflektory zastąpiono węższymi światłami przednimi, a samochód ogólnie stał się jeszcze większy gabarytowo.

Koncern Toyota zrezygnował z produkcji trzydrzwiowej wersji nadwoziowej, skupiając się przede wszystkim na pięciodrzwiowym modelu kombi. Na rynek europejski oraz azjatycki Toyota wypuściła krótszą wersję RAV4, natomiast w Australii oraz Stanach Zjednoczonych pojawiła się odmiana auta z dłuższym rozstawem osi.

Na polski rynek producent przewidział trzy podstawowe wersje wyposażenia. W standardzie oferowano m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne oraz poduszkę kolanową dla kierowcy, kurtyny powietrzne dla pasażerów, ABS, ASR, ESP, system HAC, elektrycznie sterowane lusterka czy też radio z odtwarzaczem płyt CD. Dostępne były również kamera cofania, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane siedzenia oraz skórzana tapicerka. Zastosowane podzespoły oraz części w Toyocie RAV4 III oferowały bardzo dobrą jakość oraz zostały bardzo dobrze spasowane. Wnętrze samochodu zapewniało komfort oraz nowoczesny design.

Jeżeli chodzi o oferowane jednostki napędowe, to na polskim rynku dostępny był tylko jeden silnik benzynowy w RAV4, a mianowicie 2-litrowy motor Valvematic generujący moc 158 KM. Proponowano również silnik 2.2 Turbodiesel D-4D oraz D-CAT o mocach 150 lub 177 KM. Z dostępnymi jednostkami współpracowały 5- i 6-biegowa skrzynia manualna lub 4- i 5-stopniowa przekładnia automatyczna.

W 2008 oraz 2011 roku Toyotę RAV4 III poddano modernizacji. Odświeżono przede wszystkim nadwozie samochodu oraz wprowadzono zmiany w podstawowym wyposażeniu auta, wzbogacając je o kamerę cofania czy też nawigację satelitarną.

Toyota RAV4 IV (2013–2019)

Toyota RAV4 IV-generacji została zaprezentowana w 2012 roku podczas targów motoryzacyjnych odbywających się w Los Angeles. Po raz kolejny samochód stał się jeszcze większy niż swój poprzednik. Jest to pierwsza RAV4, w której standardem jest otwierana tylna klapa ku górze.

Tym razem producent zaoferował 7 wersji wyposażenia (Active, Premium, premium Tech, Premium Executive, Prestige, Prestige Safety, 20th Anniversary). W Polsce dostępne były wersje Active, Premium, Premium Hybrid, Style, Style Hybrid, Prestige, Prestige Hybrid oraz Selection. W standardzie oferowano pełen komplet poduszek powietrznych, kamerę cofania, 6-calowy wyświetlacz komputera pokładowego, ESP, automatyczną klimatyzacje, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, a także tempomat. Po face liftingu przeprowadzonym w 2015 roku zmieniły się w samochodzie zderzaki, atrapa chłodnicy oraz wygląd przednich i tylnych świateł. Zastosowane we wnętrzu Toyoty RAV4 IV części oraz materiały zyskały nową jakość, a deska rozdzielcza zyskała ekran TFT.

W gamie silnikowej znalazły się m.in. motor benzynowy 2.0 Valvematic o mocy 151 KM, a także jednostki wysokoprężne 2.0. D-CAT o mocy 124 KM oraz 2.2 D-CAT o mocy 150 KM. Największą nowością było wprowadzenie wersji hybrydowej, która wyposażona została w silnik benzynowy 2.5 l oraz dwa silniki elektryczne pracujące w cyklu Atkinsona. Hybrydowa Toyota generowała moc 197 KM i zużywała 5,1 l benzyny na 100 km, a także mogła mieć napęd 4x4. Samochody, w zależności od wersji silnikowej, otrzymywały 6-biegową manualną skrzynię biegów lub 6-stopniową przekładnię automatyczną CVT.

Toyota RAV4 IV otrzymała na rynku amerykańskim w 2016 roku tytuł najbardziej niezawodnego samochodu w segmencie aut kompaktowych SUV.

Toyota RAV4 V (od 2018 roku)

Najnowsza odsłona RAV4 pojawiła się w marcu 2018 roku na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Po raz kolejny producent nieznacznie powiększył bryłę samochodu, a cała konstrukcja auta została oparta na płycie TNGA, tej samej co model CH-R, Corolla XII oraz Toyota Camry VIII.

Japoński koncern wypuścił na europejski rynek RAV4 w dwóch odmianach silnikowych, a mianowicie z motorem benzynowym 2.0 oraz napędem hybrydowym zbudowanym z silnika benzynowego 2.5 l oraz jednostki elektrycznej, co łącznie generuje 218 KM w odmianie przednionapędowej oraz 222 KM w wersji AWD.

Nowością jest rozbudowany system Safety Sense rozszerzony o automatyczny układ hamulcowy, który ma zdolność detekcji pieszych oraz utrzymuje auto w obranym przez kierowcę pasie ruchu.

Powiązania:

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze