Bezpieczniki elektryczne w modelu Ford Focus MK2 2004-2007. Gdzie znajdziemy skrzynkę z bezpiecznikami?
Wymiana bezpieczników w samochodzie jest czynnością prostą i możliwą do wykonania dla każdego, nawet mocno niedoświadczonego kierowcy. Jednak z wymianą bezpieczników w modelu Ford Focus MK2 mogą być pewne problemy. Jakie?
Istnieje pewna grupa czynności, z którymi nikt nie musi udawać się do mechanika. Dla jednych w grupie tej znajdzie się wymiana całych kół, inni dodadzą do tego jeszcze wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem. Każdy jednak, nawet najmniej wprawny kierowca, powinien poradzić sobie przede wszystkim z wymianą bezpieczników samochodowych. Sama ta czynność jest niezwykle prosta i wymaga jedynie dwóch rzeczy:
- podstawowej sprawności manualnej,
- schematu umiejscowienia skrzynek z bezpiecznikami oraz rozłożenia samych bezpieczników.
Zdolności manualne każdy z nas nabywa indywidualnie i w każdej chwili może też je poprawić. Co zaś się tyczy schematu umiejscowienia skrzynek z bezpiecznikami w Fordzie Focus MK2 oraz dokładnego rozłożenia bezpieczników w tychże skrzynkach, to ten znajdziecie w instrukcji obsługi swojego auta. Problem w tym, że Ford z niewiadomych przyczyn lubi utrudniać swoim klientom czytanie instrukcji obsługi, chociażby poprzez zastępowanie numerów opisujących konkretny bezpiecznik różnymi symbolami. Na szczęście mamy też dostęp do innych materiałów, które jasno i wyraźnie przedstawiają, gdzie szukać skrzynki z bezpiecznikami w Fordzie Focusie MK2 oraz jak wygląda schemat znajdujących się w niej bezpieczników.
Gdzie szukać skrzynek z bezpiecznikami w samochodzie Ford Focus MK2?
Piszemy o skrzynkach, nie o skrzynce, ponieważ w modelu Ford Focus MK2 mamy do czynienia oczywiście z dwiema skrzynkami z bezpiecznikami. I właśnie od ich lokalizacji należy zacząć.
Instrukcja obsługi tego samochodu wskazuje na dwie lokalizacje skrzynek z bezpiecznikami, czyli na:
- Skrzynkę z bezpiecznikami znajdującą się w przedziale pasażerskim
- Skrzynkę z bezpiecznikami umiejscowioną w komorze silnika.
Skrzynki z bezpiecznikami znajdującej się w przedziale pasażerskim musicie szukać w przedniej części auta, przed fotelem pasażera. Aby się do niej dostać, należy:
- wyprosić pasażera z zajmowanego przez niego miejsca,
- zdjąć plastikową osłonę odznaczającą się od reszty zabudowy wyraźnym obrysem,
- odpiąć zawleczki mocujące izolację skrzynki,
- zdjąć dywanik izolujący skrzynkę z bezpiecznikami,
- przekręcić mocowania skrzynki bezpiecznikowej w taki sposób, aby skrzynka sama, pod własnym ciężarem, opadła w dół.
Skrzynka z bezpiecznikami, znajdująca się w przedziale pasażerskim, praktycznie pod nogami pasażera, powinna wysunąć się sama i opaść na trzymających ją z tyłu zaczepach. Problem w tym, że dostęp do tak odsłoniętej skrzynki nadal nie jest najlepszy i możliwe, że będziecie musieli wyjąć skrzynkę z tych zaczepów – zwłaszcza jeśli interesuje Was któryś z bezpieczników znajdujący się w tylnym rzędzie.
Źródło: https://fusecheck.com
Skrzynka z bezpiecznikami umiejscowiona w komorze silnika znajduje się po lewej stronie komory (od strony kierowcy) tuż nad lewym kołem. Tę skrzynkę znajdziecie bez trudu, a i dostęp do niej jest znacznie lepszy.
Jak wygląda schemat rozłożenia bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej z kabiny pasażerskiej Forda Focusa MK2?
Schemat skrzynki bezpiecznikowej z Forda Focusa MK2 produkowanego w latach 2004-2007 przedstawia się tak:
Źródło: https://fusecheck.com
Rozkład i przyporządkowanie widocznych tu bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej z przedziału pasażerskiego wygląda następująco:
Rząd 1.
37 | 10 A | Lewe światło drogowe |
38 | 10 A | Prawe światło drogowe |
39 | 20 A | Zapalniczka oraz tylne gniazdo zasilania |
40 | 20 A | Sterowanie oknem dachowym |
41 | 20 A | Moduł drzwi przednich pasażera |
42 | 7,5 A | Ogrzewanie lusterek |
Rząd 2.
43 | 10 A | Zasilanie modułów elektronicznych |
44 | 10 A | Złącze diagnostyczne |
45 | 10 A | Światła dzienne |
46 | 10 A | Zasilanie zestawu wskaźników |
47 | 15 A | Pompa spryskiwaczy i ogrzewanie dyszy spryskiwaczy |
48 | 20 A | Światła mijania i światła dzienne |
49 | 15 A | Zasilanie przełącznika świateł |
50 | 20 A | Wycieraczki szyby przedniej |
51 | 10 A | Zasilanie modułów elektronicznych |
52 | 25 A | Ogrzewanie tylnej szyby |
53 | 7,5 A | Światła parkowania, światła pozycyjne, światła tylne – lewa strona |
54 | 7,5 A | Światła parkowania, światła pozycyjne, światła tylne – prawa strona |
55 | 20 A | Zamek centralny i moduł kierowcy |
56 | 20 A | System bezkluczykowy |
57 | 10 A | Elektryczne składanie lusterka, syrena alarmu |
58 | 15 A | Zasilanie modułów systemu audio |
59 | 20 A | Moduł holowania przyczepy |
60 | 15 A | Prawie światło mijania |
61 | 15 A | Lewe światło mijania |
62 | 20 A | Elektryczne sterowanie fotelem kierowcy |
63 | 25 A | Sterowanie elektryczne okna |
64 |
| Nieużywany |
Rząd 3.
65 | 10 A | Poduszka powietrzna |
66 | 7,5 A | Przełącznik świateł |
67 | 10 A | Zestaw wskaźników, napięcie zapłonu, unieruchamianie silnika |
68 | 7,5 A | Osprzęt zestawy wskaźników |
69 | 20 A | Światła przeciwmgłowe |
70 | 10 A | Elektroniczny moduł napięcia zapłonu |
71 | 10 A | Światła do jazdy dziennej |
72 |
| Nieużywany |
73 | 7,5 A | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej |
74 | 15 A | Światła stopu |
75 | 10 A | Sterowanie zespołem napędowym |
76 | 7,5 A | Elektroniczny hamulec ręczny |
77 | 25 A | Przekaźnik zamka centralnego |
78 | 15 A | Wycieraczki tylnej szyby |
79 | 15 A | Gniazdo zasilania w bagażniku |
80 | 10 A | Funkcja oszczędzania energii, oświetlenie wnętrza |
81 | 20 A | Moduł prawych drzwi tylnych |
82 | 20 A | Moduł lewych drzwi tylnych |
83 | 10 A | System audio |
84 | 10 A | Światła cofania |
85 | 10 A | Chłodzenie |
86 | 20 A | Ogrzewanie przednich siedzeń |
Pamiętajcie, że powyższy schemat oraz numeracja poszczególnych bezpieczników dotyczy wyłącznie skrzynki bezpieczników z modelu Ford Focus MK 2 produkowanego w latach 2004-2007. W modelach z lat 2007-2010 będzie to wyglądało zupełnie inaczej.