Znajdź części
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy

Płyn stosowany w układzie wspomagania kierownicy jest chyba najbardziej zapomnianym i najczęściej ignorowanym przez kierowców płynem samochodowym. Tymczasem przegapienie momentu, w którym powinniśmy go wymienić, może mieć dla nas bardzo kosztowne konsekwencje. Warto więc pamiętać o interwałach wymiany płynu w układzie wspomagania, a samą wymianę możemy przeprowadzić samodzielnie – bez pomocy mechanika. To naprawdę nic trudnego.

Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy

Wymiana i kontrola poziomu płynu w układzie wspomagania

Płyn wspomagania kierownicy zwykle wymienia się mniej więcej co 100 tys. przejechanych kilometrów. Należy jednak pamiętać, iż jest to interwał dość orientacyjny. Niektórzy eksperci doradzają wymianę tego płynu nawet co 60 tys. km, wszystko zależy tu do modelu auta, rodzaju (jakości) płynu oraz – oczywiście – od nas samych i od tego, jak eksploatujemy nasz samochód.

Zdecydowanie częściej niż samą wymianę, powinniśmy przeprowadzać kontrolę stanu i poziomu płynu w układzie wspomagania. Zwłaszcza jego poziom ma tu duże znaczenie, gdyż zbyt mała ilość płynu w układzie grozi awarią pompy wspomagania. Jeśliby do takiej sytuacji doszło, zamiast 25 zł za sam płyn, zapłacimy od kilkuset do nawet 1500 zł za naprawę. Sprawdzając poziom płynu, zwróćmy również uwagę na jego stan. Jeśli mocno zmienił kolor i wyraźnie zgęstniał (np. z czerwonego zmienił się w niemal czarny), powinniśmy wymienić go na nowy nawet jeśli według licznika czas jego wymiany jeszcze nie nadszedł. Nie warto ryzykować poważnej awarii dla chęci oszczędzenia kilkudziesięciu złotych.

Wymiana płynu bez demontażu zbiorniczka

Postanawiając dokonać wymiany płynu w układzie wspomagania samodzielnie, mamy do wyboru jedną z dwóch metod. Pierwsza metoda polega w zasadzie na przepłukaniu układu ze starego płynu za pomocą płynu nowego. Jest ona o tyle łatwa, że nie wymaga wymontowywania żadnych części, ani nawet schodzenia pod podwozie auta. Wystarczy odkręcić zbiorniczek z płynem do układu wspomagania, wypompować jego zawartość za pomocą strzykawki z nasadzonym na jej zakończenie wężykiem, a w jego miejsce wlać nowy płyn. Następnie zajmujemy miejsce za kierownicą i kręcimy nią kilka razy w prawo i w lewo do oporu. Nowy płyn zostanie wtłoczony w układ, a do zbiorniczka trafi stary płyn zalegający w przewodach. Całą tę operację powtarzamy do czasu, aż płyn w zbiorniczku będzie czysty.

Wymiana płynu z częściowym demontażem układu

Druga metoda wymiany płynu w układzie wspomagania może wydawać się nieco trudniejsza, ale tylko pozornie. Tu również zaczynamy od opróżnienia zbiorniczka ze starego płynu, a następnie wymontowujemy sam zbiorniczek. Musimy odnaleźć przewód, który prowadzi bezpośrednio do przekładni, a następnie przeprowadzamy go w dół tak, aby znalazł się poniżej maglownicy. Pod wylot przewodu ustawiamy niezbyt duże naczynie na płyn i zajmujemy miejsce za kierownicą. Teraz, nie uruchamiając silnika, kręcimy kilka razy kierownicą w prawo i w lewo, aż cały płyn zostanie wypompowany z układu i wyleje się przez opisany przewód. Mając pewność, ze układ wspomagania jest pusty, skręcamy wszystko z powrotem i do pojemniczka nalewamy nowy płyn. Uruchamiamy silnik i znów kręcimy kilkukrotnie kierownicą w prawo i w lewo (do oporu!). W razie potrzeby co jakiś czas uzupełniamy pozom płynu w zbiorniczku. Układ odpowietrzy się automatycznie.

Popularne z kategorii Układ Kierowniczy

Olej FEBI BILSTEIN 06161
49,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej FEBI BILSTEIN 06162
43,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej FEBI BILSTEIN 46161
49,00 zł
5.0 (3 ocen)
Olej FEBI BILSTEIN 08971
43,00 zł
5.0 (3 ocen)
Drążek kierowniczy poprzeczny LEMFÖRDER 21153 02
67,00 zł
4.8 (8 ocen)
Olej FEBI BILSTEIN 08972
42,00 zł
5.0 (3 ocen)
Układ Kierowniczy w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Układ Kierowniczy pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Układ Kierowniczy
Redakcja iParts.pl składa się ze specjalistów branży automotive z dużym doświadczeniem w sprzedaży części samochodowych. Dla nas to nie tylko praca, ale również pasja, którą pielęgnujemy na co dzień. Staramy się publikować najciekawsze porady, które mogą okazać się przydatne naszym Klientom.
7 komentarzy
Właśnie na www.iparts.pl wyszukiwarka pokazuje mi,że wśród wielu innych,jest ten olej G004000M2 dla Audi A4B6 ,Szukam Olej do hydrauliki centralnej OEM G004000M2,następnie Montowane w autach ,wybieram AUDI (spośród wielu marek) i wyskakuje mi cały spis aut tej marki od audi 80 poprzez A4B6 (wszystkie odmiany) symbole silnika np ALZ.Także przy "Olej do hydrauliki centralnej OEM G004000M2 pisze na zielono na pasku u góry: "Ten produkt pasuje do Twojego samochodu" .Wszystko po wcześniejszym wpisaniu marki symbolu silnika pojemności (podstawowych danych auta) .Zdziwiło mnie najbardziej to,że nie ma wśród aut tej marki modelu A4B7 z silnikiem 1,6 8V ALZ,bo przecież są w B7 te silniki (kolega ma ALZ i to w wersji kombi, S-line od nowości ,r.prod.2007). On właśnie,nie z oszczędności ale z braku informacji zdecydował się na mineralny Febi bo na nim jest napisane G002000 ONLY MINERAL,i wierzy że kupując mineral(jak na wieczku napisane), nie zepsuje uszczelek podobno.Jako "następca ,G004 jest kompatybliny.
ja 3 lata temu wlałem ten syntetyczny G004 000M2 do audi a6 c5 1999r i wszystko gra a też na zakrętce od wlewu jest G 002 000, i tak gdzieś wyczytałem, że ten G004 jest następcą tamtego
Mamy rok 2022.Audi A4B6 to w 2015 roku najchętniej sprowadzane auto.Problem polega na tym,że na zbiorniczku z płynem pisze wyraźnie "only mineral" i G 002 000. Tego płynu już nie ma w sprzedaży,a kupić można oryginalny VW Audi ale o symbolu G004 000 M2 też zielony lecz syntetyczny.Można kupić febi 6162 mineral zielony. Czy ten zamiennik można stosować? Oto jest dylemat kierowców.Wszystko dlatego,że G004 000M2 to inny symbol i "synthetic".Należałoby to tutaj wyjaśnić,czym zastąpić,obecnie nieosiągalny płyn G 002 000 mineralny. Sama wymiana jest czynnością nieskomplikowaną. Czy po prostu można użyć zamiast mineralnego,jak pisze na wieczku i zbiorniczku,olej syntetyczny VW Audi G004 000M2. Proszę bardzo o wyjaśnienie tej podstawowej kwestii.To takie najczęściej stawiane pytanie (FAQ).
Czy w tej metodzie podczas tej czynności " Następnie zajmujemy miejsce za kierownicą i kręcimy nią kilka razy w prawo i w lewo do oporu. Nowy płyn zostanie wtłoczony w układ, a do zbiorniczka trafi stary płyn zalegający w przewodach. Całą tę operację powtarzamy do czasu, aż płyn w zbiorniczku będzie czysty." uruchamiamy silnik czy robimy to bez uruchamiania silnika?
Opcja bez demontażu duzo bardziej praktyczna i pewnie częściej używana. Dzięki za mega praktyczne wskazówki! Myślę, że do wykonania dla każdego.
o, brak demontazu ułatwia sprawę, polecam każdemu spróbować jak jest opisane w artykule
Osobiście wymieniałem płyn bez demontażu zbiorniczka (czyli sposob pierwszy), ale kolejnym razem sprobuje z demontazem.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze