13 produktów
Żywotność pompy wody mieści się zazwyczaj w czasie trwałości napędu rozrządu (od 60 do 160 tysięcy kilometrów) lub nawet go przewyższa. Najczęstsze awarie bądź usterki w wirnikowych pompach układu chłodzenia wynikają przeważnie z błędów w ich eksploatacji lub montażu podczas dokonywanej wymiany. Uszkodzeniu zazwyczaj ulega łożyskowanie lub uszczelnienia. Jakie są najczęstsze problemy z pompą wody w samochodzie?
czytaj więcej >Nikt nie lubi przyznawać się do błędu, a tym bardziej ponosić konsekwencji własnego zaniedbania. Tymczasem bolesna prawda jest taka, że zdecydowana większość uszkodzeń pompy cieczy chłodzącej to Wasza, Drodzy Kierowcy, wina. Rażące błędy w eksploatacji i brak terminowych wymian są podstawową i najczęstszą przyczyną awarii pompy wody, które to awarie zwykle uwidaczniają się za pomocą jednego z dwóch objawów. Jakich?
czytaj więcej >Aby układ chłodzenia w samochodzie mógł działać poprawnie i spełniać swoje podstawowe funkcje, a więc odbierać z silnika nadmiar ciepła i oddawać go na zewnątrz poprzez chłodnicę, płyn chłodniczy musi być w ciągłym ruchu. Pozwala na to zastosowanie pompy cieczy chłodniczej potocznie zwanej pompą wody.
czytaj więcej >Po uruchomieniu silnika w komorze spalania bardzo szybko wzrasta temperatura, która może osiągnąć poziom nawet 1900 stopni Celsjusza. Tak wysoka temperatura sprawia, że elementy silnika takie, jak np. głowica lub blok potężnie się nagrzewają. Niezbędny jest wówczas wydajny system chłodzenia w samochodzie, którego jednym z elementów jest pompa wody. Sprawdzamy jak ona działa i jakie jest jej główne zadanie.
czytaj więcej >