3 produktów
W segmentach aut popularnych jednym z najczęściej stosowanych typów zawieszenia tylnego jest belka skrętna. Jej sukces nie wziął się znikąd. Prosta konstrukcja pozwala producentom motoryzacyjnym zaoszczędzić pieniądze, zaoszczędzić przestrzeń i zaoszczędzić kierowcom kłopotu. Najmniej trwałą wersję rozwiązania stosują Francuzi. Jednak nawet z belką skrętną w Peugeocie czy Citroenie da się żyć.
czytaj więcej >Zawieszenie jest kolejnym elementem konstrukcji pojazdu, w którym musimy liczyć się z kompromisami. Trzema najistotniejszymi czynnikami są tu komfort jazdy, przyczepność do podłoża i cena danego układu. Jak w tej klasyfikacji plasuje się zawieszenie wielowahaczowe?
czytaj więcej >Łożysko koła stanowi podstawowy element układu zawieszenia wielu pojazdów. We współczesnych samochodach łożyska koła często występują jako część zintegrowana z piastą. Prawidłowa praca piasty i łożyska jest niezwykle istotna, a wszelkie usterki mogą być bardzo niebezpieczne. Sprawdźmy zatem jak elementy te są skonstruowane oraz co je charakteryzuje.
czytaj więcej >Zawieszenie to jeden z tych niezmordowanych układów samochodowych, który, pomimo oddziaływania ogromnych i często destrukcyjnych sił, zapewnia nam komfort jazdy oraz stateczność i odpowiednią sterowność samochodu. Jak więc widać, systematyczna obsługa, kontrola stanu technicznego i zastosowanie właściwych części są w tym przypadku nieodzowne. W końcu, chodzi o nasze i nie tylko nasze bezpieczeństwo.
czytaj więcej >