Fiat Croma to jedno z najmniej docenionych kombi w historii światowej motoryzacji. Samochód zaliczany do klasy średniej (segment D) był po raz pierwszy produkowany w latach 1985-1996. Po dziesięciu latach włoski koncern postanowił reaktywować ten model auta i w 2005 roku ruszyła produkcja nowej generacji Fiata Croma. Za projekt samochodu odpowiedzialny był sam Giorgetto Giugiaro, a „Croma” w języku włoskim oznacza ósemkę, jedną z nut zapisu muzycznego.
Pierwszy Fiat Croma powstał przy współpracy marki Alfa Romeo z Saab-em. To właśnie szwedzki koncern dostarczył płytę podłogową dla Cromy I-generacji, na której powstały również modele Alfa Romeo 164, Lancia Thema oraz Saab 9000. Fiat Croma produkowany od 2005 roku oparto na platformie Epsilon, która została opracowana przez Fiata wspólnie z koncernem General Motors. Ta płyta podłogowa posłużyła również do zbudowania m.in. Opla Vectry C oraz Alfy Romeo 159. Niektóre rozwiązania i części Fiat Croma współdzielił również z tymi modelami (m.in. zawieszenie oraz elementy układu napędowego).
Fiat Croma II-generacji był oferowany wyłącznie jako 5-drzwiowe kombi. Kabina pasażerska samochodu zapewniała bardzo dużą ilość miejsca oraz wysoki komfort użytkowy. Zastosowano dobrej jakości materiały wykończeniowe, które zostały odpowiednio spasowane. Fiat Croma był samochodem bezpiecznym. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek.
Model Croma już w standardzie oferował m.in. system ABS z EBD, regulowane fotele, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby i lusterka czy też klimatyzację. Opcjonalnie można było wyposażyć samochodu np. panoramiczny dach, nawigację satelitarną, reflektory ksenonowe, skórzaną tapicerką, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki deszczu czy też odtwarzacz DVD.
Pod maską Fiata Croma montowano silniki benzynowe DOHC o pojemności 1.8 i 2.2 litra, które generowały moc odpowiednio 140 i 147 KM. Oferowane były również jednostki wysokoprężne o pojemności 1.9 l Multijet (120 KM, 150 KM) oraz 2.4 l i mocy 200 KM. Napęd był przenoszony na przednie koła za pomocą 5- i 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej.
W 2007 roku Fiat Croma został poddany kuracji odmładzającej. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, przedni zderzak, pokrywę silnika czy też przednie reflektory. Niestety, pomimo tego, że Fiat Croma był bardzo dobrą konstrukcją, nie znalazł on zbyt dużego zainteresowania wśród kupujących. W 2010 roku włoski koncern zamknął projekt pod nazwą Fiat Croma.