Automatyczne skrzynie biegów zbudowano m.in. po to, aby w jak największym stopniu odciążyć kierowcę podczas prowadzenia samochodu i aby był on jak najmniej zaangażowany w pracę układu napędowego. Zadaniem kierowcy ma być jedynie wybór kierunku. To, jak traktujemy przekładnię automatyczną przekłada się na długość i bezawaryjność jej działania. Bardzo czułe na uszkodzenia są przede wszystkim linki skrzyni biegów, które mogą przysporzyć sporo problemów.
W drugiej połowie lat 90-tych rozpoczęła się złota, choć niezbyt długa era vanów i minivanów. Czas ten zbiega się z wejściem na rynek jednego z najlepiej do dziś ocenianych przedstawicieli autosegmentu K (dużych aut osobowych stanowiących połączenie mikrobusów z samochodami o nadwoziu typu hatchback), jakim jest Renault Scenic. Warto przy tym zaznaczyć, iż Renault Scenic w zamyśle konstruktorów miał stanowić jedynie uzupełnienie oferty francuskiego koncernu, nie był to bowiem pierwszy van ...