
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
8622 produktów
Jeszcze kilkanaście lat temu za prawidłowe działanie sprzęgła odpowiadała linka sprzęgła, jednak jej pęknięcie oznaczało tylko jedno – unieruchomienie samochodu. Na szczęście, obecnie stosuje się układy hydrauliczne, które są o wiele bardziej niezawodne oraz komfortowe. Odpowiada za to m.in. cylinder roboczy sprzęgła.
Nieprawdziwym jest stwierdzenie, że po naciśnięciu pedału sprzęgła ulega ono włączeniu. Sprzęgło samochodowe to jeden z tych elementów, które jest włączone na stałe, a jego sterowanie, czyli naciśnięcie pedału, ma na celu wyłączenie sprzęgła. Hydrauliczne sterowanie sprzęgłem było stopniowo modyfikowane oraz udoskonalane. Z początku był to prosty układ znajdujący się w całości poza skrzynią biegów, wyposażony w pompę sprzęgła ora siłownik. Później dołączono do niego wysprzęglik centralny umieszczony w przekładni, który łączył w jednym elemencie łożysko oporowe oraz siłownik hydrauliczny.
Układ hydrauliczny sprzęgła składa się kilku podstawowych elementów, jednak najważniejszymi w całym układzie są: pompka sprzęgła oraz siłownik sprzęgła, nazywany inaczej wysprzęglikiem. Jego głównym zadaniem jest naciskanie na sprężynę talerzową koła dociskowego w taki sposób, aby napęd został rozłączony. W pełni hydraulicznych układach cylinder roboczy sprzęgła jest umieszczony centralnie oraz połączony z łożyskiem wyciskowym. Taki siłownik jest oznaczony skrótem CSC (ang. Concentric Slave Cylinder). Tego typu mechanizm przewyższa układy półhydrauliczne. Przede wszystkim upraszcza cały układ, eliminując konieczność stosowania dźwigni łączącej wysprzęglik z łożyskiem wyciskowym. Powoduje to zastosowanie mniejszej liczby części niż w klasycznym mechanizmie, co z kolei przekłada się na łatwiejszą instalację. Ponadto przewód hydrauliczny łączący główny cylinder roboczy sprzęgła samochodowego z pedałem sprzęgła może zostać w sposób dowolny zamontowany w komorze jednostki napędowej. Minusem takiego rozwiązania jest konieczność demontażu całej skrzyni biegów w celu wymiany wysprzęglika CSC.
Jeżeli siłownik sprzęgła w samochodzie jest już mocno zużyty, wówczas pojawiają się pierwsze problemy ze zmianą biegów. Cały układ będzie pracował bardzo opornie, a do zmiany przełożenia będzie konieczne użycie dużej siły przez kierującego. Problematyczne będzie również wciśnięcie pedału sprzęgła. Mogą pojawić się wycieki płynu hydraulicznego, a także brak działania sprzęgła podczas postoju. Cylinder roboczy sprzęgła to element eksploatacyjny, który należy wymieniać co kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu.
W sklepie internetowym iParts.pl znajdują się wysokiej klasy cylindry robocze sprzęgła wykonane z najlepszych materiałów. Dostępne są podzespoły zarówno do układów w pełni hydraulicznych, jak i półhydraulicznych. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Oferujemy tani cylinder roboczy sprzęgła do praktycznie każdego współczesnego modelu samochodu. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producenta. Kupując w naszym internetowym sklepie otrzymujesz fachową pomoc na każdym etapie zakupów, wysokiej jakości produkt w najniższej rynkowej cenie oraz natychmiastową realizację zamówienia.