
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
10000+ produktów
Najpowszechniejsze układy hamulcowe cierne w samochodzie to hamulce bębnowe oraz tarczowe. Ich konstrukcje znacznie różnią się między sobą, jednak zasada działania jest taka sama. Głównym zadaniem hamulca jest wytworzenie siły tarcia, która przeciwdziała siłom oddziałującym na rozpędzony samochód i powoduje zatrzymanie pojazdu. Hamulce bębnowe to obecnie domena przede wszystkim małych samochodów, a istotną rolę w tym mechanizmie odgrywają cylinderki hamulcowe kół.
Hamulec bębnowy to konstrukcja składająca się z bębna, który obraca się wraz z kołem. Jest to rozwiązanie montowane najczęściej na tylnej osi małych samochodów oraz pojazdów jednoosiowych. Charakteryzuje się ono stosunkowo niewielkim ciężarem oraz możliwością okrycia przed szkodliwym oddziaływaniem warunków atmosferycznych. Zaletą hamulców bębnowych jest bez wątpienia ich duża wytrzymałość i skuteczne hamowanie niewymagające dużej siły do wytracania prędkości. W hamulcach bębnowych znajduje się zazwyczaj hydrauliczny rozpieracz szczęk w postaci niewielkiego cylinderka z płynem hamulcowym. Samochodowy cylinderek hamulcowy jest zazwyczaj wykonany z aluminium lub żeliwa.
Cylinderki hamulcowe koła to jedne z najważniejszych części bębnowego układu hamulcowego. Aby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na proces działania bębna hamulcowego. Naciśnięcie pedału hamulca powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego, dzięki czemu skrajne powierzchnie cylinderka przesuwają się, a efektem tego jest docisk szczęk do bębna. Nic więc dziwnego, że mechanicy rozpoczynają diagnostykę układu hamulcowego właśnie od sprawdzenia szczelności cylinderka hamulcowego. Jeśli okaże się, że cylinderki hamulcowe kół mają niesprawne uszczelnienia lub zapiekają się - kwalifikują się do natychmiastowej wymiany. Eksperci zalecają, aby sprawdzać stan hamulców w samochodzie co 20-30 tys. km.
Nie ulega wątpliwości, że jakiekolwiek awarie układu hamulcowego, zwłaszcza podczas jazdy, mogą być bardzo niebezpieczne zarówno dla kierującego, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Objawem awarii cylinderka hamulcowego jest najczęściej szuranie przy zwolnionym pedale. Zarówno cylinderek hamulcowy przedni, jak i cylinderek hamulcowy tylni ma za zadanie dociskać klocki do obracającej się tarczy hamulcowej, czego efektem jest powstająca siła tarcia. Cylinderki hamulcowe kół mogą ulec zapieczeniu na skutek np. zmiany temperatury lub nagromadzeniu się osadów i rdzy. Wówczas taki element nie odchodzi od tarczy, pozostając cały czas dociśnięty, co generuje dźwięk szurania. Uszkodzony cylinderek hamulca w samochodzie prowadzi do spadku ciśnienia płynu w układzie, a także jego wydostanie się na okładziny cierne.
Jeśli chcesz wybrać odpowiednie cylinderki hamulcowe koła do swojego samochodu, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu zaznacz wersję silnikową.
Wszystkie oferowane przez nas cylinderki hamulcowe koła są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta. Zapewniamy fachową pomoc w doborze odpowiednich części do konkretnego modelu samochodu. Zamówienia realizujemy w ciągu 24 godzin. Gwarantujemy najniższe rynkowe ceny.