Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
8576 produktów
Guma stabilizatora łączy drążek stabilizatora z nadwoziem auta lub ramą pomocniczą. Tuleje gumowe mają za zadanie wytłumić wibracje, które pochodzą od zawieszenia i tym samym wyciszyć pracę stabilizatora. Ich wybicie powoduje pojawienie się drażliwego „stukotu”, a także wyraźnie pogarsza funkcjonalność stabilizatora poprzez utratę stałego oparcia.
Uszkodzone gumy stabilizatora nie mają dużego wpływu na jakość prowadzenia samochodu. Poza denerwującymi, uporczywymi dźwiękami nie grozi kierowcy nic strasznego. Niestety, dźwięk jest na tyle dokuczliwy, że dla niektórych jazda staje się prawdziwą udręką. Na szczęście gumy stabilizatora nie są drogie, dlatego warto zainwestować i kupić nowe, tym bardziej, że ich montaż nie powinien sprawić nikomu trudności.
Na polskich, dziurawych drogach gumy stabilizatora ulegają stosunkowo szybkiego zużyciu. Zużyte gumy dadzą o sobie znać przez uciążliwe skrzypienie lub donośne stuki w zawieszeniu. Decydując się na wymianę, pamiętajmy by skorzystać z ofert zaufanych producentów. Proces wymiany rozpoczyna się od uniesienia samochodu. Następnie należy odkręcić śruby mocujące obejmy, a po ich demontażu, wyjąć gumowe tuleje. Zdarza się, że z powodu korozji pojawią się trudności w odkręceniu śrub obejm. Wówczas zaleca się ich rozcięcie oraz nawiercenie otworów i ponowne nagwintowanie. Niestety, w takim przypadku stosunkowo prosta czynność wymiany gum stabilizatora wyraźnie się wydłuża. Montaż nowych gum stabilizatora przebiega w odwrotnej kolejności.
Bogata oferta gum stabilizatora sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy gumy stabilizatora najlepszych, renomowanych producentów, między innymi takich jak Febi Bilstein, Vaico, Meyle, Swag, Birth i Lemforder.
Wszystkie oferowane przez nas gumy stabilizatora są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Aby wybrać odpowiednią gumę stabilizatora do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.