Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Alfa Romeo 75, produkowana w latach 1985-1992, stanowi jeden z najbardziej charakterystycznych modeli włoskiej marki. Swój unikalny design i inżynieryjne rozwiązania zawdzięcza przemyślanej koncepcji, która łączy w sobie zarówno sportowy duch, jak i codzienną funkcjonalność. Przeanalizujmy głębiej, co sprawia, że Alfa Romeo 75 wciąż pozostaje obiektem zainteresowania entuzjastów motoryzacji oraz jakie części do tego modelu są najczęściej poszukiwane.
Powiązania: