Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ostatnia dekada to nie tylko wzrost popularności aut segmentu SUV, ale również coraz więc nowych typów nadwozia, takich jak sportback, czy liftback. Auta tego typu stanowią zawsze ciekawą alternatywą dla bardziej popularnych i konwencjonalnych rozwiązań w tym zakresie. Świetnym przykładem takiego auta może być Audi A5 I Sportback, które bardzo szybko zjednało sobie serca wielu kierowców i miłośników marki.
Audi A5 I Sportback to model bazujący w głównej mierze na ...
Powiązania: